loading...
Latina
Ali بازدید : 55 1394/01/02 نظرات (0)

عنوان انگلیسی مقاله: verification of the effectiveness of the Integrated Product Development paradigm for the development of sports equipment A case study
عنوان فارسی مقاله: تایید اثربخشی الگوی توسعه محصول یکپارچه برای یک مطالعه موردی توسعه تجهیزات ورزشی
دسته: مقالات ورزشی و مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10

چکیده
لوازم ورزشی شرکت ها با چالش های مهمی روبرو هستند. برای موفقیت در بازار ضروری است که به دنبال یک ساختار نظامند فرایند توسعه محصول باشیم. یک روش بالقوه، پارادایم توسعه محصول یکپارچه (IPD) است. در این مقاله تحقیق عملی داخلی (IAR) به منظور بررسی اثر IPD در یک مطالعه موردی، مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله نشان داده شده که IPD یک پارادایم توسعه بالقوه برای صنعت کالاهای ورزشی برای حمایت از روند توسعه سیستماتیک برای توسعه محصول موفق در ورزش است.

کلمات کلیدی: صنعت کالاهای ورزشی، توسعه محصول، توسعه یکپارچه محصول، الگو، عمل پژوهش داخلی، اسنوبرد الزام آور، صدمات اسنوبورد

مقدمه
لوازم ورزشی شرکت ها با چالش های مهمی روبرو هستند: 1- با توجه به چارچوب اقتصاد ی رکود اقتصادی جهانی، به نظر می رسد یک ضربه شدید در بازار کالاهای ورزشی داشته باشد. بازار جهانی همچنان بدون چالش و در سال 2008 در 219 میلیارد یورو (284 میلیارد دلار) [1] با ارزش شده است. این یک سال سختی بود، به عنوان اولین کاهش در محموله های تولیدکننده از سال 2003 مشهود است. و با توجه به عدم اطمینان اقتصاد ی قریب به اتفاق در حال حاضر، برای گفتن اینکه سال 2009 بهتر خواهد بود، سخت است. به گفته تام کاو، رئیس انجمن سازندگان لوازم ورزشی [2]. علاوه بر این، شرکت هایی با فن آوری بالا وارد بازار کالاهای ورزشی می شوند [3]، که مازاد بر تشدید وضعیت بازار رقابتی است. 2. علاوه بر چارچوب اقتصاد ی، افزایش استفاده از فن آوری های جدید (به عنوان مثال، مواد جدید)، پیچیدگی رو به رشد محصولات (به عنوان مثال: قطعات محصول)، از اهمیت زیبایی شناسی محصول، و کوتاه شدن چرخه عمر و نوآوری محصول و عوامل بیشتر [4، 5]، که بر فرایند توسعه محصول از تجهیزات ورزشی موثر است. برای موفقیت در چنین محیط بازاری ضروری است که به دنبال محصول با ساختار سیستماتیک فرایند توسعه باشیم [5، 6]. فرایند سیستماتیک R&D مربوط به موفقیت محصول، هزینه محصول و کیفیت محصول است [7، 8، 9]. با این حال، کسری بودجه را می توان با توجه به پارادایم توسعه سیستماتیک برای توسعه محصول تجهیزات ورزشی هم در پژوهش و هم در عمل مشاهده کرد.

خرید

موارد مشابه با «تایید اثربخشی الگوی توسعه محصول یکپارچه (ترجمه مقاله مدیریت)»

Ali بازدید : 35 1394/01/02 نظرات (0)

عنوان انگلیسی مقاله: 1-Bit Sub Threshold Full Adders in 65nm CMOS Technology

عنوان فارسی مقاله: جمع کننده کامل 1 بیتی زیر آستانه ای در فناوری تراشه هاى نیمه هادى اکسید فلزى تکمیلى 65 نانومتری

طبقه بندی: برق و الکترونیک

فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13

چکیده

در این مقاله، جمع کننده کامل (FA) نوینی ارائه می گردد که برای عملکرد با توانهای بسیار پایین بهینه سازی شده است. مدار مذکور، بر پایه گیتهای XOR اصلاح شده ای طراحی گشته که با هدف کمینه سازی مصرف توان در ناحیه زیرآستانه ای عمل می کنند. نتایج شبیه سازی شده با مدلهای استاندارد CMOS 65 نانومتر انجام شده است. نتایج شبیه سازی، یک بهبود 5 تا 20 درصدی را در بازه فرکانسی 1Khz تا 20MHz و ولتاژهای تغذیه زیر 0. 3V نشان میدهد.

مقدمه

تغییر مقیاس ولتاژ تغذیه یکی از موثرترین راهها در کاهش مصرف توان مدارهای دیجیتال است. کارایی این روش بعلتوجود رابطه درجه دوم میان مصرف توان دینامیک و ولتاژ تغذیه می باشد. اما در این روش، عملکرد مدار به خاطر رابطه معکوس تاخیر مدار با سطح جریان کاهش می یابد. به همین علت، ولتاژ آستانه را در فرایندهای زیرمیکرونی عمیق برای رفع این مشکل کاهش می دهند. کاهش ولتاژ آستانه، منجر به افزایش نمایی جریان زیرآستانه می گردد که امکان استفاده از این ناحیه (زیرآستانه) را در مدارهای منطقی ارزیابی با کران نویز قابل قبول می دهد. بدون اعمال روشهای خاص، عملکرد زیرآستانه ای سبب کاهش سرعت پاسخگویی (به سبب کاهش جریان) می شود. جریان مورد ارزیابی در این حالت، جریانی است که در ولتاژ گیت سورس کوچکتر یا مساوی ولتاژ آستانه و ولتاژ تغذیه نزدیک به ولتاژ آستانه رخ می دهد.

خرید

موارد مشابه با «جمع کننده کامل 1 بیتی زیر آستانه ای (فناوری تراشه نیمه هادى اکسید فلزى تکمیلى …)»

Ali بازدید : 63 1394/01/02 نظرات (0)

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

مقدمه
تمدن کهن ایران زمین سهم بزرگی در تکامل فرهنگ و تمدن بشری داشته است. سفال های به دست آمده از کاوش های باستان شناسی بر قدمت چندین هزار ساله هنر و صنعت سرامیک در این مرز و بوم گواهی می دهند. به طوری که در بررسی تاریخ تکامل صنعت سرامیک در جهان اذعان شده است که استفاده از چرخ کوزه گری در سرزمین ایران به حدود هزاره پنجم و کاربرد لعاب به هزاره دوم قبل از میلاد باز می گردد. گرچه قرون ششم و هفتم هجری را دوره اوج شکوفایی و عصر طلایی هنر و صنعت سرامیک در ایران نامیده اند اما تا چند قرن پس از آن و پیش از انقلاب صنعتی اروپا نیز شکوه و عظمت خود را حفظ کرد. این صنعت همچون دیگر صنایع در ایران نتوانست دوره گذار به تولید انبوه صنعتی را به خئبی طی کند. به عنوان مثال پیش از آغاز به کار اولین کارخانه کاشی در سال 1339 تولیذ به صورت دستی انجام می گرفت و تعداد کارخانجات کاشی پیش از انقلاب از انگشتان یک دست تجاوز نمی کرد. سابقه تاریخی، ذخائر مناسب مواد اولیه و همچنین توجه و همت دست اندرکاران این صنعت در دو دهه اخیر و به خصوص راه اندازی کارخانجات متعدد در چند سال گذشته، رشد چشمگیری در کمیت و کیفیت کاشی در ایران به وجود آورده است به طوری که تولید امروز کاشی به مرز یکصد میلیون متر مربع نزدیک شده و روز بروز در حال افزایش می باشد. چنین پیشرفت هایی توجه بیش از پیش به منابع مطالعاتی و افزایش آگاهی های علمی و تخصصی در این زمینه را می طلبد. در این راستا شرکت کاشی مریم در 5 کیلومتری شهر میبد، شهر کهن دژ ایران، شهر سفال های رنگارنگ و ماندگار، در سال 1381 در زمینی به مساحت 25 هکتار فعالیت خود را با تعهد والای سرمایه گذاران، مدیران، کارشناسان مجرب صنعت کاشی آغاز کرد.

فهرست
مقدمه و تاریخچه
آسیا کردن و سایش
اسپری درایر
پرس
خشک کردن
پخت
لعاب
درجه بندی
فعالیتهای انجام شده

خرید

موارد مشابه با «دانلود گزارش کارآموزی کارخانه کاشی»

Ali بازدید : 59 1394/01/02 نظرات (0)

چکیده__ در این مقاله برنامه ی توسعه ی تولید و انتقال (TEF , GEP) با در نظرر گرفتن حد بارگذاری سیستم قدرت مطالعه شده است. از روش شبکه های عصبی مصنوعی (ANN) برای ارزیابی حد بارگذاری سیستم قدرت _به دلیل ویژگی های حساسیتش_ استفاده شده است. بازسازی سیستم قدرت و جداسازی سازمان های تصمیم گیرنده ی توسعه ی تولید و انتقال، هماهنگی میان شرکت های تولید و انتقال را حیاتی تر ساخته است. از دیگر سو، پایداری ولتاژ، یکی از مشخصه های سطح امنیتی سیستم قدرت می باشد. در این مقاله، نخست الگوی بار یک سیستم قدرت ۶-شینه توسعه یافته، و سپس با استفاده از مشخصه های حساسیت ANN بهترین شین برای افزایش بار، تعیین می شود. آنگاه، ارتباط متقابل استراتژیکی میان شرکت انتقال (trasco) و شرکت تولید (GenCo) برای TEP و GEP در یک بازار برق رقابتی _ با استفاده از تیوری گیم (GT) _ ارایه می شود. الگوریتم ارایه شده از سه مرحله ی بهینه سازی برای تعیین تعادل نش _بطوری که سودمندترین روش برای هردو سوی گیم در یک گیم برنامه ریزی توسعه، یافتنی باشد_ تشکیل می شود.

پروژه کارشناسی ارشد برق

فایل محتوای:

  • اصل مقاله لاتین ۶ صفحه IEEE
  • متن ورد ترجمه شده بصورت کاملا تخصصی و قابل ویرایش ۲۲ صفحه

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 55 1394/01/02 نظرات (0)

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

فهرست

فصل اول

شرح دفاتر و فرمهای مورد لزوم

دفتر روزنامه حسابهای عمومی

دفتر کل

دفتر معین

دفتر اعتبارات

دفتر اثاثیه و اموال

دفتر صندوق

فرمهای مورد نیاز در واحدها

سند حسابداری

موازنه حساب

دستور پرداخت

دستور پرداخت نقدی

دستور پرداخت چک

برگه دریافت ودیعه

برگه رسید انبار

حواله انبار

صورت آمار داروی مصرفی روزانه

فرم آمار مصرفی ماهیانه

فرم صورت مجلس موارد اختلاف اجناس تحویلی با حواله

فصل دوم

طبقه بندی حسابها

گروه ذخائر

گروه اموال غیرمنقول و منقول و امتیازات

گروه اشخاص

گروه وجوه

گروه درآمدها

گروه روابط

گروه حسابهای انتظاری

فصل سوم

تشریح حسابها

گروه ذخائر

1- ذخائر قانونی

2- ذخائر استهلاک

گروه اموال غیرمنقول- منقول- امتیازات

1- اموال غیرمنقول

2- اموال منقول

3- حساب انبار و موجودیها جنسی

عملیات حسابداری انبار مواد مصرفی و خوراک و انبار داروئی

اجناس ارسالی از بیمارستانها به درمانگاههای تابعه

خروج اجناس از انبار برای مصارف داخلی

اجناس مرجوعی از قسمتهای مختلف واحد مراکز درمانی به انبار واحد درمانی

اجناس انتقالی و یا مرجوعی از قسمتهای درمانگاههای وابسته دارای حسابداری مستقل به بیمارستانها

اجناس و کالاهای اهدائی

ضایعات

حساب انبار اثاثیه اداری و ملزومات پزشکی

حساب امتیازات

گروه اشخاص

حساب اشخاص (بدهکاران و بستانکاران)

گروه وجوه

صندوق

تنخواه گردان

قبوض درمانی

بانکها

گروه درآمدها

درآمد حاصله از ارائه خدامات درمانی به غیر بیمه شدگان

درآمد حاصله از موسسات طرف قرارداد

درآمد حاصل از کمک و هدایا

سایر درآمدها

درآمدهای تحصیل نشده

گروه هزینه ها

بخش اول: هزینه های درمان مستقیم واحدهای درمانی تحت مالکیت و استیجاری

بخش دوم: هزینه های درمانی مستقیم بیمارستانهای عمومی طرف قرارداد

بخش سوم: هزینه درمان غیرمستقیم طرف قرارداد

بخش چهارم: هزینه های درمان اورژانس

گروه روابط

1- تراز افتتاحیه

2- حساب رابط

3- حساب درآمد و هزینه نهایی درمان

حساب تراز اختتامیه

گروه حسابهای انتظامی و طرف حسابهای انتظامی

بخش چهارم تلفیق حسابها

خرید

موارد مشابه با «پروژه مالی سیستم حسابداری در بیمه»

Ali بازدید : 65 1394/01/02 نظرات (0)

موضوع طرح: پرورش و نگهداری زنبور عسل

ظرفیت: هشتصدوپنجاه کندوی لانگسروت

محل اجرای طرح: قابل اجرا در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، لرستان،

کردستان، مازندران، کرمان، خوزستان، همدان و اصفهان.

دوره بازگشت سرمایه: ٢٣ ماه

میزان اشتغال زایی: ٨ نفر

عسل حاوی بیش از هفتاد ماده مفید برای بدن انسان است. اساسا عسل از گلوکز، فروکتوز و منو ساکارید ها ساخته شده است. همچنین عسل دارای آنزیم های مفیدی از جمله آمیلاز، سوکراز، کاتالاز، پراکسیداز و لیپاز بوده و در رده بندی غذاهای سرشار از آنزیمها مقام نخست را به خود اختصاص داده است. ضمن اینکه مواد معدنی مختلفی مانند کلسیم، سدیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، کلر، فسفر، گوگرد و ید نیز در عسل یافت می شوند.

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 67 1394/01/02 نظرات (0)
  • عنوان لاتین مقاله: Clinical evaluation of the performance and safety of a new dentine substitute, Biodentine, in the restoration of posterior teeth – a prospective study
  • عنوان فارسی مقاله: بررسی کلینیکی عملکرد و بهداشت مواد دندانی جدید، به نام بیودنتین، در ترمیم دندان های خلفی.
  • دسته: دندانپزشکی
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
  • ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید است.

خلاصه

هدف مطالعه: کوبی و همکاران (2013 ) طی یک مطالعه سه ساله (آینده نگر، تصادفی، مولتی سنتریک) طول عمر ترمیم های خلفی انجام شده با بیودنتین (یک ماده جدید جایگزین عاج) را مورد بررسی قرار دادند.

مواد و روش ها: ابتدا به منظور ارزیابی طول عمر بیودنتین در ترمیم های خلفی، این ماده بر اساس معیارهای USPHS (خدمات بهداشت همگانی ایالات متحده) با کامپوزیت z100 مورد مقایسه قرار گرفت. در مرحه دوم پس از بروز ابریژن، بیودنتین به عنوان ماده جایگزین عاج در همراهی با کامپوزیت z100 ارزیابی شد.

نتایج: ابتدا 397 نفر وارد مطالعه شدند. در بررسی اولیه که پس از یک سال انجام شد، 212 نفر در مطالعه باقی مانده بودند. در ابتدای انجام ترمیم، هر دو ماده از نظر جا به جایی، فرم آناتومیک () ، تطابق لبه ای و تماس اینترپروگزیمال درجات مطلوبی را نشان دادند. طی پیگیری، دو ماده از نظر خشونت سطحی در سطح مطلوب درجه بندی شدند و بعلاوه فاقد پوسیدگی ثانویه و درد پس از عمل بودند. بیودنتین تا شش ماه پس از انجام ترمیم خواص قابل قبولی را ازنظر فرم آناتومیک، تطابق لبه ای و تماس اینترپروگزیمال حفظ نمود. مقاومت به تغییر رنگ لبه ای در بیودنتین برتر از z100 بود. در مواردی که پس از کنترل وایتالیتی پالپ، بیودنتین به عنوان جایگزین عاج حفظ و با کامپوزیت z100 پوشانده شد، ترمیم هایی مطلوب و بدون علایم کلینیکی را فراهم آورد.

نتیجه گیری: بیودنتین به عنوان ماده ترمیمی دندانهای خلفی تا شش ماه قابل قبول است. چنانچه پس از این مدت با کامپوزیت z100 پوشش داده شود، یک جایگزین عاجی مناسب، با کارآیی مطلوب و قابل قبول خواهد بود.

اهمیت کلینیکی: بیودنتین می تواند به عنوان جایگزین عاج در زیر ترمیم های خلفی کامپوزیت استفاده شود.

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.28 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 59 1394/01/02 نظرات (0)

دسته: معماری

فرمت فایل: dwg

حجم فایل: 110 کیلوبایت

تعداد صفحه: 1

نام فایل: برش

فرمت: dwg: AutoCAD 2007 or higher

با توجه به اینکه نقشه کشی و طراحی ساختمان به دقت فراوان و دانش کامل نیاز دارد، داشتن نمونه کار کامل و مناسب برای آشنایی با این امر بسیار الزامی است. فایل موجود توسط طراحان با تجربه رشته نقشه کشی معماری طراحی شده است. این فایل تمامی استانداردهای طراحی معماری و اصول نقشه کشی را دارا بوده و هیچگونه نقصی ندارد. همچنین این فایل تمامی استانداردهای طراحی در نرم افزار اتوکد را دارا بوده و برای الگو برداری برای دانشجویان رشته نقشه کشی معماری و مبحث اتوکد بسیار مناسب می باشد.

شایان ذکر است که این فایل توسط مهندسان طراح و ناظر بررسی شده و مشکلات آن برطرف شده است.

از مزایای دیگر این فایل، کم حجم بودن آن است، بنابرین می توانید پس از پرداخت وجه بلافاصله آن را در کمترین زمان ممکن دانلود نموده و از آن استفاده کنید.

این فایل به صورت فایل اتوکدی با فرمت. dwg بوده و کاملا قابل ویرایش است.

توجه کنید که این فایل فقط با برنامه اتوکد 2007 و نسخه های بالاتر از آن قابل اجراست.

قیمت: 5,000 تومان

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 75 1394/01/02 نظرات (0)

چکیده

این تحقیق به منظور بررسی تأثیر مهد کودک در بالا بردن هوش عملی مقاطع اول و دوم و سوم ابتدایی که قبل از ورود به مدرسه دوره مهد کودک و پیش دبستانی را طی کرده اند انجام گرفته است. برای نمونه برداری از بین دانش آموزان شهرستان ابهر، ناحیه یک آموزش و پرورش این شهر تعداد 96 نفر در مقاطع تحصیلی اول، دوم، سوم به طور تصادفی خوشه ای گزینش شدند که از این تعداد نیمی پسر و نیمی دختر هستند. فرضیه های اساسی این پژوهش عبارتند از: رشد هوش عملی کودکان برخوردار از آموزش های مهد کودک بیش از رشد عملی کودکان محروم از آموزشهای مهد کودک است. بین کودکان دختر و پسر برخوردار از آموزشهای مهد کودک بر رشد هوش عملی تفاوت معناداری وجود دارد. نتایج بدست آمده از تحقیق حاکی از آن بود که تفاوت بین دو گروه معنادار نبود. نتایج حاصل از آزمونt محاسبه شده مربوط به نمره های حاصل ازمکعبهای کهس نشان داد که فرض ضر بدردو گروه از پسران و دختران تایید می شود و فرض خلاف رد می شود این بدان معنا است که رشد هوش عملی در دو گروه مهد رفته یا نرفته معنی دار نبود به عبارت دیگر فرضیه پژوهش مبنی بر تفاوت این گروه تاکید نمی شود. در کل یافته های این پژوهش می توان نتیجه گرفت که آموزشهای مهد کودک بر رشد هوش عمل تاثیری ندارد و بین رشد هوش عمل کودکان مهد کودک رفته و نرفته تفاوت معناداری وجود ندارد.

تشکر

چکیده

فصل اول

مقدمه

بیان مسئله

فصل دوم

پیشینه

«تاریخچه مهد های کودک»

تاریخچه مهد کودک در جهان

«تاریخچه مهد کودک در انگلستان»

«تاریخچه مهد کودک در آلمان»

«تاریخچه مهد کودک در آمریکا»

«تاریخچه مهد کودک در روسیه»

«تاریخچه مهد کودک در ایتالیا»

«اهداف کلی آموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران»

اهداف اجتماعی

اهداف دوره ابتدایی

علمی و آموزشی

کودک شما و مدرسه

کودکستان و مهد کودک

ویژگیهای کودکان در دوره کودکستان (3 تا 6 سالگی)

انواع کودکستان

یادگیری پایه به پایه دوره پیش دبستانی

بچه ها چگونه یاد می گیرند؟ تبدیل شدن به «یادگیرنده»

«یادگیری از طریق بازی»

«تشکیل تصویر در ذهن»

هوش

آزمونهای هوشی

(هوش چگونه تحول می یابد)

«هوش عملی»

هوش عملی چیست؟

هوش تحصیلی در مقابل هوش عملی.

آزمون توانش های سه گانه استرابنرگر

اختلاف جنسیت در فراگیری مهارتها

بازی و رشد ذهنی

اهمیت بازی

«هدف بازی»

«آیا بازی رشد شناختی را تسریع می کند»

«ارزش بازی»

بازی آموزش است

بازی درمان است

ارزشیابی هوش عملی در ورودی دانشکده بازرگانی

هوش عملی و اثر معلم دبستان

«محیط اولیه در رشد عقلانی»

«مهدکودک نوباوگان و کودکان نوپا»

آموزش خصوصی در مقابل آموزش مدرسه ای

دوره پیش دبستانی و مهد کودک و اهمیت آن

اهداف و فرضیه ها

هدف فرعی یا جزئی

فصل سوم

روش تحقیق

تعاریف نظری اصطلاحات

هوشبهر (IQ)

سن عقلی (سن ذهنی) (MA)

تعریف عملیاتی واژه ها

هدف بررسی

جامعه آماری

روش جمع آوری اطلاعات

کودک مهد کودک رفته یا نرفته

«روش یا طرح تحقیق»

«ماهیت آزمون»

وسایل لازم جهت اجرای آزمون

روش اجرای آزمون

تصریح دستورالعمل

«نمره گذاری»

«برگه نمره گذاری آزمون مکعب های کهس»

«روش های آماری»

ملاحضات اخلاقی

فصل چهارم

نتایج

فصل پنجم

تجزیه و تحلیل

محدودیتها

پیشنهادات

منابع فارسی و انگلیسی

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 45 1394/01/01 نظرات (0)

فصل اول: آشنایی كلی با مكان كارآموزی. ۱

پیام امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید……….. ۳

تاریخچه……………. ۵

اهداف………………. ۶

سیاست ها و خط مشی های اساسی…………. ۸

خدمات ارائه شده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران………. ۱۰

فصل دوم: ارزشیابی بخش های مرتبط به رشته ی علمی كارآموز…. ۱۲

چارت سازمانی………. ۱۳

قسمت های مرتبط با رشته……………. ۱۴

خلاصه ای از فعالیت های انجام شده…………… ۱۶

فصل سوم: تحلیل و بررسی آموخته ها و نتایج و پیشنهادات و منابع مورد استفاده. ۱۸

فرم های پیشرفت كارآموزی……… ۲۰

خرید

مطالب مرتبط

تعداد صفحات : 619

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6184
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 335
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 371
  • آی پی دیروز : 385
  • بازدید امروز : 4,057
  • باردید دیروز : 823
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11,772
  • بازدید ماه : 11,772
  • بازدید سال : 42,855
  • بازدید کلی : 668,102