loading...
Latina
Ali بازدید : 37 1394/01/01 نظرات (0)

جعفر عزیزی۱، سید رحیم تیموری۲، عبدالحمید پاپزن۳ و محمدصادق اللهیاری۴

۴ و۱ دپارتمان مدیریت کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت، ایران

۲ دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران، ایران

۳ دپارتمان آموزش و توسعه کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه رازی

چکیده: جهانیشدن، بعنوان یک فرآیند، نقش ابزارهای ارتباطی، احتمالات توسعهای و ماهیت رو به توسعه سرمایهداری را تحلیل میکند. هدف این مطالعه، بررسی تاثیر جهانیشدن بر جنبههای اقتصادی و فرهنگی جوامع روستایی در شهرستان کرمانشاه است. این مطالعه، تحقیق رابطهای را نشان میدهد. جامعه آماری این تحقیق از میان حدود ۷۰۰ روستا در شهر کرمانشاه انتخاب شد. از این میان، ۳۰ روستا از ۳ منطقه مختلف برای تجمیع داده نمونهسازی چند مرحلهای انتخاب شد. برای تحلیل داده، فرآیندهای چندگانه مورد استفاده قرار گرفت. این پژوهش، ۸ عامل کشاورزی-صنعتی شدن، افزایش فقر و نابرابری، تغییر در الگوی اشتغال، بازسازی اقتصادی، نقش دولت-ملت، نقش رسانه، یکسانسازی و جزئیات فرهنگی و تاثیر آنها بر رشد جوامع روستایی است. نتایج نشان داد که رابطه قابل توجهی میان متغیرهای مستقل و وابسته وجود دارد (p<۰. ۰۱). براساس تحلیل رگرسیون، متغیرهای مستقل میتوانند ۶۲ درصد تغییر متغیرهای وابسته را پیشبینی کنند. الگوسازی معادله ساختاری (SEM) نتایج تحلیل رگرسیون را تایید میکند. نتایج تحلیل مسیر نشان میدهد که الگو دادهها را با شاخصهای قابل قبول متناسب میسازد: chi square=۵. ۳۴۱, p=۰. ۳۷۶,RMSEA=۰. ۰۱۳, CFI=۱. ۰۰۰, NFI=۰. ۹۹۲.

جعفر عزیزی، سید رحیم تیموری، عبدالحمید پاپزن و محمدصادق اللهیاری، تاثیرات جهاانیشدن بر جوامع روستایی شهرستان کرمانشاه، ایران. مجله لایف ساینس. ۲۰۱۱;۸ (۱) : ۱۳-۱

(ISSN: ۱۰۹۷ – ۸۱۳۵).

واژههای کلیدی: جهانیشدن، جوامع روستایی، تاثیرات فرهنگی و اقتصادی، مدلسازی معادلات ساختاری، ایران

پروژه کارشناسی ارشد مدیریت

فایل محتوای:

۱) اصل مقاله لاتین ۷ صفحه ۲۰۱۱

۲) متن ورد ترجمه شده بصورت کاملا تخصصی ۱۴ صفحه

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 55 1394/01/01 نظرات (0)

قابل مشاهده در CATIA – SolidWorks – NX – PRO

همراه فایل تک تک قطعات داخل فایل سه بعدی

آماده جهت رندرگیری

برای سفارش هرنوع پروژه یا مدل دیگر یا تهیه نقشه از مدل ها به آدرس زیر ایمیل بزنید تا درخواست شما در اسرع وقت در سایت قرار داده شود

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 87 1394/01/01 نظرات (0)

دسته: مدیریت

حجم فایل: 638 کیلوبایت

تعداد صفحه: 22

کاربرد هزینه­یابی فعالیت­محور در زنجیره­ی تامین

مانوئل شولز، استفان سیورینگ، کریستین ایورینگ

1. مقدمه

در میانه­ی جریانات اندک تولیدی در اوائل دهه 90، برنامه­های بهینه­سازی به اجرا درآمد که عموما بر فرآیندهای مختص میان شرکتی تمرکز داشت (Jones et al.، 1997). در کنار تمرکز بر رقابت­های مرکزی، یکی از دلایل اصلی این رویکرد کاستن از مشارکت شرکت­ها در تولید، با برون­سپاری امور تا مرز 70 درصد بود (McCarthy and Anagnostou، 2004). چنین افزایشی در برون­سپاری عملکردها، فشار تقاضای زیادی را بر فعالیت­های مشارکتی در زنجیره­ی تامین وارد ساخت. از این رو ضروری است مواد و جریان اطلاعات درون­شرکتی را برای برآورده کردن تقاضای بازار (به طور مثال واکنش انعطاف­پذیر، در حوزه­ی عملکردهای تولید، نوسانات تقاضا یا ارائه خدمات جدید) همسو نمود. بنابر این می­توان مشارکت را به عنوان روشی برای اطمینان یافتن از ترکیب بهره­ور و موثر رقابت­های متعدد مختص به شرکت­ها در نسبت با اهداف گوناگون (در حوزه­ی اطلاعات، اقدامات، تصمیمات و اهداف) تعریف نمود (Simatupang et al.، 2002). در راستای این تعریف، مباحث مرتبط با زنجیره­ی تامین پای به عرصه نهادند (Van der Vaart and van Donk، 2008).

هزینه­های مجموع پایین در موارد متعدد به عنوان هدف عملیاتی عمومی برای مدیریت زنجیره­ی تامین در نظر گرفته می­شود که در آن ابزارهای مدیریت هزینه به عنوان امور اصلی مدنظر قرار دارند (Mouritsen et al.، 2001; Israelsen and Jørgensen، 2011). از این ابزارها به عنوان معیاری بی­طرفانه برای ارزیابی سودآوری استراتژیک یا اقدام عملیاتی استفاده می­شود. چنین اطلاعاتی اغلب در سطح میان­سازمانی در دسترس بوده و توسط ابزارهای محاسبه­ی هزینه­های میان­شرکتی قابل ایجاد هستند (Askarany and Yazdifar، 2011). مشارکت زنجیره­ی تامین در پی ابزار محاسباتی درون­شرکتی برای اطمینان از مشارکت کارآمد و موثر در زنجیره­ی ارزش است (LaLonde and Pohlen، 1996). این امر به استراتژی کاملا نوینی در زنجیره­ی تامین در کنار بهینه­سازی فرآیندهای خاص می­انجامد (Seuring، 2009). مدیران باید قادر باشند به نحو موثر نتایج هزینه­ای هر زنجیره­ی تامین یا فرآیند پیکربندی دوباره را ارزیابی کنند، لذا شرکت­ها به ابزارهای حسابداری قیمت­تمام­شده درون­شرکتی نیاز دارند (Seuring، 2002a; Cooper and Slagmulder، 2004). این ابزارها باید شرکت­ها را به ارزیابی هزینه­ها بر مبنای مجموعه­ی از پیش معینِ استاندارهای اصلی حسابداری قیمت­تمام­شده قادر سازند تا عینی و عقلانی بودن تصمیمات تضمین شود (LaLonde and Pohlen، 1996). تنها یک ارزیابی جزئی و دقیق در همه­ی سطوح زنجیره­ی تامین می­تواند توزیع هزینه­ها و منافع را میان اجزای زنجیره، برای پیکربندی بهینه­ی شبکه­ی زنجیره­ی تامین ممکن سازد.

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 67 1394/01/01 نظرات (0)

فرمت فایل: پاورپوینت (PPT یا PPTX) قابل ویرایش با نرم افزار Microsoft PowerPoint

فهرست اسلایدها
تعریف بانک
پیدایش بانک
دلایل لزوم پرداخت بهره
اهمیت سپرده گذاری نزد بانکها از دیدگاه بانک
انواع بانکها
اهمیت سپرده گذاری نزد بانکها از دیدگاه بانک
بانک تجاری
بررسی زمینه فعالیت و فرایند کاری بانکها

بازارهای مالی
بانکهای خارجی و نقش آن ها در بازار پول و سرمایه
بانکداری اسلامی و نقش آنها در بازار پول و سرمایه
ابزارهای بازار سرمایه در کشورهای اسلامی
بانک مرکزی
سیاست پولی ابزارها و اهداف
اهداف سیاست پولی

خرید

موارد مشابه با «پاورپوینت بانکها و نقش آن در بازار پول و سرمایه»

Ali بازدید : 53 1394/01/01 نظرات (0)

دسته: برق

حجم فایل: 1105 کیلوبایت

تعداد صفحه: 81

مقدمه

رله دیستانس اولین بار در آلمان در سال 1923در یك شبكه فشار قوی نصب گردید. این رله یك رله حفاظتی است كه زمان قطع آن تابع مقاومت طول سیم می باشد. در اغلب اوقات باید زمان قطع رله تابع محل اتصال كوتاه نسبت به رله باشد؛ واز این جهت بایدزمان قطع هررله؛ تابع جهت معینی از انرژی اتصال كوتاه نیز گردد. با توجه به اینكه هر چه محل اتصالی رله بیشتر باشد مقامت ظاهری قطعه سیم بین محل اتصالی تا رله بزرگتر میگردد. از آنجا كه در رشد تاسیسات برقی رابطه مستقیمی بین مقاومت و طول سیم موجود است؛ لذا با استفاده از رله دیستانس بعنوان رله حفاظتی در سراسر خطوط انتقال انرژی؛ عملا ومشكل حفاظت موضعی و سلكتیو وتنظیم جهش زمانی رله های پی در پی نیز برطرف می گردد.

اگر یك شبكه حلقوی را با رله های دیستانس حفاظت كرده باشیم در آن اگراتصال كوتاهی رخ دهد تمام رله های دیستانس موجود كه جریان اتصال كوتاه از آن عبور می كند تحریك میشوند؛ ولی فقط نزدیكترین رله به محل اتصالی موفق به قطع سیم اتصال شده از شبكه می شودزیرا قطعه سیم بین این دو نقطه نزدیكترین مقاومت را شامل است و بدین جهت زمان قطع این رله نیز از همه كوتاهتر است.

رله دی ستانس را می توان جهت هر نوع شبكه ای با هر فشار الكتریكی بكار برد. برای حفاظت شبكه های با ولتاژ بالاتر از 60هزار ولت؛ امروزه فقط از رله دیستانس استفاده میشود.

1-عضو سنجشی (عضو زمانی)

2-عضو تحریك كننده

3-عضو جهت یاب

4-رله های كمكی

در ضمن باید دانست كه عضو سنجشی رله دیستانس مطلقا مقدار قدر مطلق عوامل مؤثر را نمی سنجد، بلكه تغییرات مقدار كمیتی را كه قبلا تنظیم شده است می سنجد.

عامل مؤثر در رله دیستانس می تواند هر یك از كمیتهای زیر باشد:

1-مقاومت ظاهری (امپدانس)

2-هدایت ظاهری (ار میتانس)

3-مقاومت اهمی Zcos (رزیستانس)

4-هدایت اهمی (كندو كتانس)

5-مقاومت غیر اهمی Zsin (راكتانس)

6-هدایت غیراهمی (سوسپتانس)

7-امپدانس مخلوط

رله ای كه كمیت Zرا می سنجد رله امپدانس ورله ای كه كمیت X را می سنجد رله را كتانس گفته می شود.

– دستگاه مختصات R-Xو اصول مربوط به آن

با استفاده از این دستگاه مختصات می توان نمودار مشخصه عملكرد هر رله فاصله را بر نمودار مشخصه هر سیستم برق رسانی سوار كرد و پاسخ رله را بی درنگ مشخص ساخت.

رله فاصله به ازای رابطه معینی بین مقدار جریان و ولتاژ و اختلاف فاز بین آنها عمل خواهد كرد. در هر موقعیت مفروض از استقرار رله فاصله، بعضی روابط مشخص بین ولتاژ جریان و اختلاف فاز وجود خواهد داشت. بنابر این، طریقه كار این است كه نموداری بسازیم كه روابط بین این سه كمیت را (اولا) آن طور كه سیستم به وجود می آید و (ثانیا) آن گونه كه برای عملكرد رله لازم است نشان دهد.

همانگونه كه بیان شد، در دستگاه مختصات R-X، سه متغییر ولتاژ و جریان واختلاف فاز به دوم متغییر تبدیل می شوند. این منظور، از تعیین خارج قسمت مقدار مؤثر ولتاژ بر مقدار مؤثر جریان كه امپدانس نام دارد حاصل می شود (با امپدانس) كاری فعلا نداریم). سپس مؤلفه های مقاومت و راكتانس Z را از روی رابطه های آشنا R=Zcosو X=Zsi استخراج می كنبم. راوقتی مثبت می دانیم كه با فرض همبندیهای معینی در رله ومبادی مقایسه مشخص، I نسبت به Vپس افت د اشته باشد.

این مقادیرRو X، مختصات نقطه ای در دستگاه R-X هستند كه تركیب معینی از V و I و را نشان می دهند.، R X می توانند مقادیر مثبت یا منفی اختیار كننداما Z همیشه باید مثبت باشد. هر مقدار منفیZ راكه از گذاردن مقادیر خاصی از در معادله بدست آید باید نادیده گرفت، زیرا این مقدارهای منفی ارزش عملی ندارند.

در شكل صفحه بعد، دستگاه مختصاتR-X ونقطهP كه نمایشگر مقدارهای ثابتی از VوIو است دیده می شود ودر این شكل، فرض بر این است كه I مقداری كمتر از 90 درجه نسبت به Vپس افت داشته باشد.

پاره خط مستقیمی كه ا ز مبدابه نقطه Pكشیده شود مقدار Z را نمایش می دهدو زاویه ای است كه در جهت پاد ساعتگر از محور +R بطرف Z اندازه گیری می شود.

پیداست كه محل نقطه P رامی توان با دانستن مقدارهای Zو وبدون استخراج مؤلفه های RوXبدست آورد، و یا محاسبه نسبت مختلط VبرI، مقادیر RوXرا مستقیما وبدون در- نظرگرفتن تعیین كرد.

اگر V وIو تغییر كنند می توان چندین نقطه را در دستگاه مختصات مشخص ساخت و از بهم پیوستن آنها یك منحنی بدست آورد كه مشخصه عملكرد را نمایش دهد.

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 85 1394/01/01 نظرات (0)

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

فهرست مطالب
پیشگفتار
فصل اول
آشنایی کلی با مکان کارآموزی
مشخصات کلی با مکان کارآموزی
پروژه های اجرا شده و در دست اقدام و بار مالی آنها
فصل دوم
ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموزی
فصل سوم
آزمون آموخته ها، نتایج و پیشنهادات
گزارش کار کارآموز
موتورخانه
پیک زدایی مصرف سوخت در اوج سرما
تثبسیستم های کنترل هوشمند موتورخانه
دیگ بخار
هوارسانی دیگ

ساختمان بدنه دیگ
وسائل و اتصالات دیگ
مشعل مایع سوز AW1
اصول کار
جرقه زن الکتریکی گازی
اصول کار پمپ و ارزه سوخت
روش کنترل مشعل خودکار
مشعل های دو سوخته گاز و مایع
کنترل هوا و سوخت
مشعل دو سوخته گاز و مایع
سوئیچ های فشار گاز
راهنمای راه اندازی و نگهداری دیگ های بخارلوله دودی
ساختار دیگ های بخار
مکان و شرایط نصب
شرایط نصب دودکش
سیستم هدایت سوخت
منبع آب تغذیه
شرایط تغذیه آب
لوله کشی عبور بخار آب
دستورالعمل راه اندازی
روشهای تمیز کاری
خاموش کردن دیگ برای مدت کوتاه
خاموش کردن دیگ برای مدت طولانی
عیوبی که ممکن است در سیستم کار بوجود آید
عوامل خطر آفرین در دیگ های بخار
تصفیه آب
هیدروسیلکون
صافی شنی تحت فشار
خصوصیات صافیهای تحت فشار
صافی ذغالی
سختی گیر
مشخصات عمومی دستگاهای سختیگیر
روش احیاء سختیگیر با شیر چند راهه
قلیائیت زدا
گاز زدا
هوازدای حرارتی
یون زدا
راهنمای کلرزنی
رسوبزدا ها
پیشگیری از رسوب و خوردگی در دیگهای بخار
رسوبزدا
خنثی کننده
رزین شو
سختی گیرها
دی اریتور
اصول کار دی اریتور
علل کاربرد دی اریتور
بدنه کوره ها
تیوب ها یا لوله های داخل کوره ها
مشعل ها و سوخت
تجهیزات جانبی
ضربه قوچ
انواع تله بخارها جهت جلوگیری از ضربه قوچ
ترموستات
انواع شیر
استانداردها و قوانین
تغییرات سختی آب
مضرات آب سخت
سختی زدایی
شهرهای با آب سخت

خرید

موارد مشابه با «دانلود گزارش کارآموزی تاسیسات مهندسی مکانیک»

Ali بازدید : 60 1394/01/01 نظرات (0)

فصل یکم ویروس ها

تعریف ویروس

تاریخچه ورود ویروس

انواع ویروس

سکتور بوت (boot sector)

ویروس های ماکرو (کلان دستور)

ویروس های چند ریخت

ویروس های مخفی

سایر نرم افزار های مخرب کرم ها

تاریخچه اولین کرم

اسبهای تروا (Trojan Horse)

جاسوس افزارها (Spyware) درهای پشتی (Backdoor)

باکتری ها (Bacteries)

Zombie

Rootkits

بمب های منطقی

عملکرد ویروس ها

پیغام ها

شوخی ها غیر فعال کردن دسترسی ها

سرقت اطلاعات

تخریب اطلاعات

پاک سازی اطلاعات

عدم دسترسی به سخت افزار

راه های ویروسی شدن

فصل دوم آنالیز ویروس ملیسا

ویروس ملیسا یک خطر جدید

اثرات مخرب ویروس ملیسا

خسارت های فراوان ویروس ملیسا

متغیر ها و گونه ها

بازداشت فرد مظنون به تولید ملیسا

نتیجه گیری

سورس کد ویروس ملیسا

روش پاکسازی ویروس ملیسا

عملکرد ویروس ها

پیغام ها

شوخی ها

غیر فعال کردن دسترسی ها

سرقت اطلاعات

تخریب اطلاعات

پاک سازی اطلاعات

عدم دسترسی به سخت افزار

راه های ویروسی شدن

فصل دوم آنالیز ویروس ملیسا

ویروس ملیسا یک خطر جدید

اثرات مخرب ویروس ملیسا

خسارت های فراوان ویروس ملیسا

متغیر ها و گونه ها

بازداشت فرد مظنون به تولید ملیسا

نتیجه گیری

سورس کد ویروس ملیسا

روش پاکسازی ویروس ملیسا

فصل سوم آنالیز کرم MyDoom

بررسی عملکرد کرم Mydoom

تاثیرات این کرم بر روی ویندوز

سورس کد کرم MyDoom

روش های پاکسازی ویروس My doom

فصل چهارم آنالیزویروس CIH Chernoble

بررسی و عملکرد ویروس CIH

مکانیسم آلودگی

هشدار ویروس win / CIH

نتیجه گیری

سورس کد ویروس CIH

روش پاک سازی ویروس CIH

فصل پنجم آنالیز Get codec multi media Trojan

بررسی تروجان

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 49 1394/01/01 نظرات (0)

فهرست

ارزشها
جامعه سازمانی
سازمان اجتماعی
سازمان رسمی
هنجارها
تعریف سازمان
انواع سازمانها
تعریف مدیریت
موقعیت ملاک ها
تجزیه فراگرد مدیریت
کارکرد های مدیریت
شیوه های مطالعه مدیریت
تصمیم گیری
تعریف تصمیم گیری
مراحل تصمیم گیری
انواع تصمیمات
شرایط تصمیم گیری
تعیین اهداف و برنامه ریزی
فراگرد برنامه ریزی
هدف ها
هدف های لفظی و واقعی
تغییر هدفها
ملاک های تعیین هدف
پیش نگری
روشها و فنون پیش نگری
بودجه بندی
انواع برنامه
سازماندهی و ساختار سازمان
فراگرد سازماندهی
تقسیم کار و گروه بندی وظایف
هماهنگی – حیطه نظارت
عوامل تعیین کننده حیطه نظارت
وحدت فرمان
اختیار
تمرکز و عدم تمرکز
صف و ستاد
اختیار صف
اختیار ستاد
اختیار تخصصی
سازمان ماتریس
نمودار سازمان
سازمان غیر رسمی
رهبری در مدیریت
ویژگی رهبری در مدیریت
منابع قدرت رهبری مدیران
مطالعات رهبری
موقعیت های رهبری مؤثر
سرپرستی
انگیزش
نظارت و کنترل
فراگرد کنترل
انواع کنترل
اهمیت کنترل
ارتباط
فراگرد ارتباط
فرستنده پیام
کد گذاری
پیام
رسانه
گیرنده پیام
کد برداری
عوامل مزاحم
بازخورد
نماد های ارتباط
ارتباط در سازمانها
مکتب ها و نظریه های مدیریت
مدیریت علمی
اصول مدیریت در سطح عملیاتی
مدیریت اداری (نظریه کلاسیک سازمان)
نظریه فایول
اصول چهارده گانه فایول
بوروکراسی
تحلیل وبر
نهضت روابط انسانی
نگرش رفتاری
مکتب علم مدیریت
نگرش سیستمی
مدیریت: علم یا هنر؟
تعریف مدیریت آموزشی
اهمیت آموزش و پرورش
هدف آموزش و پرورش
مفروضات مربوط به هدفها
ابعاد اساسی هدفها و وظایف آموزش و پرورش رسمی
ابعاد ذهنی
ابعاد اجتماعی
ابعاد شخصی
ابعاد تولیدی
ساختار و تشکیلات نظام آموزشی
شیوه های مدیریت در نظام آموزشی
مفروضات نظریه های سنتی و جدید
سطوح وظایف و مسئولیت ها
اهمیت اجتماعی
دشواری ارزشیابی
وظایف مدیران و موسسات آموزشی و مدارس
برنامه آموزشی و تدریس
عناصر تشکیل دهنده برنامه آموزشی
نقش مدیریت در اجرای برنامه آموزشی
مراحل فراگرد ارزشیابی
امور دانش آموزان
امور کارکنان آموزشی
روابط مدرسه و اجتماع
امور اداری و مالی
تعریف رهبری آموزشی
محیط آموزشی مؤثر
وظایف رهبر آموزشی
وظایف مدیران آموزشی در نقش رهبری
مهارت های سه گانه مدیریت
ابعاد برنامه تربیت مدیر آموزشی
نظام آموزش و پرورش در ایران
نظام آموزش و پرورش نوین
قانون اساسی حکومت مشروطه
قوانین آموزش و پرورش
اهم وظایف
هدف آموزش و پرورش ابتدائی
هدف های آموزش متوسطه
مشخصات نظام آموزش و پرورش ایران
عوارض ساختار سازمانی
عوارض فرهنگ سازمانی
مدیریت و رهبری آموزشی
اهداف، سازمان و مدیریت آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی
مبانی قانون

خرید

موارد مشابه با «دانلود پاورپوینت مقدمات مدیریت آموزشی»

Ali بازدید : 55 1394/01/01 نظرات (0)

دسته: آمار

حجم فایل: 1125 کیلوبایت

تعداد صفحه: 50

اغلب دانش‌آموزان برای پر کردن اوقات فراغت خود از کامپیوتر استفاده می‌کنند. کامپیوتر یکی از وسایلی است که امروزه در اغلب منازل‌ جایی برای خود باز کرده است و کاربران آن اغلب کودکان، نوجوان و جوانان هستند و چه بسا برخی از والدین طریقه کار کردن با آن را نمی‌دانند و حتی کششی برای آموزش آن ندارند و چه بسا برخی نمی‌دانند فرزندانشان ساعت‌ها پای کامپیوتر چه می‌کنند! دلیل اصلی خانواده‌ها از خرید کامپیوتر و ارتباط با شبکه اینترنت در منزل آموزش است. والدین اعتقاد دارند که این ابزار نگرش کودک را به مدرسه بهبود می‌بخشد و وسیله‌ای برای ارتقای دانش آنهاست اما با گسترش سریع استفاده از این فناوری سوال مهمی که ایجاد می‌شود تاثیر آن بر تحصیلات دانش آموزان است. در دنیای امروز که عصر فوران اطلاعات نامیده می شود، دغدغه بسیاری از والدین آگاهی یافتن از آموخته های فرزندان شان و به نوعی نظارت بر نحوه یادگیری آنها است.

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 47 1394/01/01 نظرات (0)

دسته: زبان و ادبیات فارسی

حجم فایل: 28 کیلوبایت

تعداد صفحه: 21

چکیده:

رابعه قزدارّی، دختر كعب، یكی از درخشان ترین شاعره های عصر سامانیان است. خانواده كعب كه اصلاً جزو قبایل « قزداری » عربی بودند بعد از حمله تازیان به كشور ما ایران آمده و كاملاً ملیت ایرانیان یافتند. این خاندان بعداً مورد توجه شاهان و فرمانروایان سامانیان قرار گرفتند، بطوریكه كعب پدر رابعه از طرف آل سامان به حكومت سرزمین بلخ و پیرامون آن منصوب شده و منشأ خدمات برجسته و گرانبها می گردید. اما رابعه قزداری. دختر كعب كه شاعری صاحب ذوق و سرشار از استعداد هنری و ادب فارسی بود، علاوه بر استعدادها و خصائل درخشان و فضایل منحصر به فرد در آن عصر و دوران كه عهد شكوفائی ذوق و ادب ایرانیان بود، دختری آزاده، شجاع و مبارزی متهور و دلاور بود كه در راه حصول به مقصود و وصول به آرزوهای اجتماعی و ملی خود و مقابله دلیرانه در برابر قدرتمندان حاكم از هیچ چیز بیم و هراس بخود راه نمی داد و با فساد، بی عدالتی، ظلم و تجاوز مبارزه ای جسورانه و پی گیر می نمود و در این راه تاپای جان می ایستاد. رابعه، دختری خداشناس مسلمانی متدین و با ایمان و تقوی بود و هیچ گاه از طریق راستی و درستی و صداقت عدول نمی كرد.

خرید

مطالب مرتبط

تعداد صفحات : 619

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6184
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 284
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 360
  • آی پی دیروز : 76
  • بازدید امروز : 764
  • باردید دیروز : 128
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 764
  • بازدید ماه : 764
  • بازدید سال : 31,847
  • بازدید کلی : 657,094