loading...
Latina
Ali بازدید : 55 1394/05/25 نظرات (0)

دسته: تاریخ

حجم فایل: 367 کیلوبایت

تعداد صفحه: 121

تاریخ معاصر ایران دورانی از تاریخ ایران است که با انقلاب مشروطه شروع میشود و تا سرنگو نی سلسله پهلوی و پیروزی انقلاب ایران ادامه میابد. تاریخ معاصر ایران را به بخش هایی تقسیم میکنند:

جنبش مشروطه ایران

کودتای 1299

رضاشاه پهلوی

محمدرضا شاه پهلوی

نهضت ملی‌شدن نفت

کودتای 28 مرداد

انقلاب سفید

انقلاب ایران

جنبش مشروطه ایران مجموعه کوششها و رویدادهائی است که در دوره مظفرالدین شاه قاجار و سپس در دوره محمدعلی شاه قاجار برای تبدیل حکومت استبدادی به حکومت مشروطه رخ داد و منجر به تشکیل مجلس شورای ملی و تصویب اولین قانون اساسی ایران شد.

پیشینه

از اوائل سلطنت ناصرالدین شاه قاجار نارضایتی مردم از ظلم وابستگان حکومت رو به رشد بود. تأسیس دارالفنون و آشنائی تدریجی ایرانیان با تغییرات و تحولات جهانی اندیشه تغییر و لزوم حکومت قانون و پایان حکومت استبدادی را نیرو بخشید. نوشته های روشنفکرانی مثل [[حاج زین‌العابدین مراغه‌ای ]] و عبدالرحیم طالبوف و میرزا فتحعلی آخوندزاده و میرزا ملکم خان و میرزا آقاخان کرمانی و سید جمال الدین اسدآبادی و دیگران زمینه های مشروطه خواهی را فراهم آورد. سخنرانیهای سیدجمال واعظ و ملک المتکلمین توده مردم مذهبی را با اندیشه آزادی و مشروطه آشنا میکرد. نشریاتی مانند حبل المتین و چهره‌نما و حکمت و کمی بعد ملانصرالدین که همه در خارج از ایران منتشر میشدند نیز در گسترش آزادیخواهی و مخالفت با استبداد نقش مهمی داشتند.

کشته شدن ناصرالدین شاه به دست میرزا رضای کرمانی که آشکارا انگیزه خود را قطع ریشه ظلم و نتیجه تعلیمات سیدجمال الدین دانسته بود، کوشش بیشتر در روند مشروطه خواهی را سبب شد.

عدالت خانه

اگر چه از مدتی قبل شورش‌ها و اعتراضاتی در شهرهای ایران علیه مظالم حکومت رخ داده بود اما شروع جنبش را معمولاً از ماجرای گران شدن قند در تهران ذکر میکنند. علاءالدوله حاکم تهران هفده نفر از بازرگانان و دونفر سید را به جرم گران کردن قند به چوب بست. این کار که با تائید عین الدوله صدراعظم مستبد انجام شد اعتراض بازاریان و روحانیان و روشنفکران را برانگیخت. اینان در مجالس و در مسجدها به سخنرانی ضد استبداد و هواداری از مشروطه و تأسیس عدالتخانه یا دیوان مظالم پرداختند. خواست برکناری عین الدوله و عزل مسیو نوز بلژیکی و حاکم تهران به میان آمد و اعتصاب در تهران فراگیر شد.

عده ای از مردم و روحانیان به صورت اعتراض به حضرت عبدالعظیم رفتند. مظفرالدی نشاه وعده برکناری صدراعظم و تشکیل عدالتخانه را داد. هنگامی که به وعده خود عمل نکرد علما از جمله آقا سید محمد طباطبائی و آقا سیدعبدالله بهبهانی به قم رفتند و تهدید کردند که کشور را ترک میکنند و به عتبات عالیات خواهند رفت. عدهای هم در سفارت انگلیس متحصن شدند.

عین الدوله با گسترش ناآرامیها در شهرهای دیگر استعفا کرد و میرزا نصرالله خان مشیرالدوله صدراعظم شد.

فرمان مشروطیت

بالاخره مظفرالدین شاه فرمان مشروطیت را در 13 مرداد 1285 امضا کرد. علما و دیگرانی که به حضرت عبدالعظیم و قم رفته بودند بازگشتند و تحص در سفارت انگلیس پایان یافت. مردم صدور فرمان مشروطیت را جشن گرفتند.

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 57 1394/05/25 نظرات (0)

چكیده

بدون تردید، اهمیت تجربه كاری و چگونگی تاثیر آن بر نگرشها و ارزشهای مربوط به كار موضوعی است كه همواره مورد توجه روزافزون دانشمندان و صاحبنظران علوم اجتماعی و علوم رفتاری بوده است. موفقیت سازمانها و محیط های كاری بستگی كامل به استفاده كارآمد از منابع نیروی انسانی برپایه علوم رفتاری دارد و این چالشی است كه بگونه فزاینده سرپرستان، مدیران و دست اندركاران امور كار و سازمان را به خود مشغول داشته است. برای رویارویی با این چالش، شناخت هر چه بیشتر و جامع تر مفاهیم وسازه های مربوط به نیروی انسانی، ابزارهای خاص و در نهایت مهارت استفاده از این ابزارها امری ضروری است. یكی از عمده ترین و شاید جنجال برانگیزترین مفاهیمی كه از یك سو تلاشهای نظری و بنیادی بسیاری را به خود معطوف ساخته و از دگر سو در تمامی سطوح مدیریت و منابع انسانی سازمانها اهمیت زیادی پیدا كرده، رضایت شغلی۱ است. شركت G. P. I. باتوجه به اهمیتی كه به این موضوع چالش برانگیز داده ضمن توجه به روند تجزیه وتحلیل مدیریتی نیروی انسانی پرسشنامه ای را برای این موضوع استخراج ومورد استفاه قرار داده است. مشكل اساسی در اینجاست كه نمی توان پرسشنامه را تحلیل و سپس نتیجه گیری وپیشنهادی برای بهبود یا ارتقاء رضایت شغلی ارائه داد. بنابراین، می بایست با استفاده از مبانی و نظریه های علمی وذكر دلایل مناسب، نظریه هائی را به این پرسشنامه مربوط ونظریه هائی را رد نمود. بنابراین مهمترین فرآیند این تحقیق، مطالعه دقیق پرسشنامه و ایجاد ارتباط آن با یكی از نظریه های علمی بوده كه ازاین طریق ابزار مناسبی انتخاب و اده ها تجزیه وتحلیل گردند. پس از بررسی دقیق بر روی نظریه ها، نظریه مورد قبول وانطباقی، نظریه سلسله نیازهای مازلو از نظریه های ریز مدل و نظریه دوعاملی هرزبرگ ازنظریه های درشت مدل تعیین شد. بخش اولیه پرسشنامه كه شناسنامه تحلیل بوده، بررسی گردید. متن پرسشنامه كه ۵۳ سوال را دربرداشت و ازطیف سه مرحله ای برای پاسخ استفاده نموده بود، ازطریق یك منحنی نرمال به طبقه های نیازهای مازلو تقسیم بندی گردید و بخش تشریحی پرسشنامه نیز كه عوامل سازمانی را مورد بررسی قرار می داد، طبق نظریه هرزبرگ تحلیل گردید. پس از تحلیل پنج مرحله ای پرسشنامه وشناخت دقیق از جامعه آماری، سه عامل فیزیولوژیكی، عزت نفس و خودشكوفائی به عنوان عوامل قابل بهبود شناسائی گردید كه درانتها عامل عزت نفس با دلایل علمی-كاربردی ومنطبق بر شناسنامه تحقیق، جهت ارائه راهكارهای بهبود انتخاب گردید. نتیجه تحقیق تبدیل به دوجدول شده و پیش بینی اثرات بهبود نیز بررسی گردید. اثرات بهبود درقالب یك نمودار مقایسه ای استخراج گردید. جدول اول مربوط به راهكارهای پیشنهادی و جدول دوم مربوط به طبقات كاركنانی كه می بایست راهكارهای پیشنهادی جهت آنان انجام گیرد. جهت ارزیابی وبهبود مستمر وادامه تحقیقات بعدی در راستای ایجاد رضایتمندی كاركنان، ماهیت پرسشنامه نیز كاملا“ بررسی و پرسشنامه جدیدی نیز براساس یك منحنی نرمال جدید پیشنهاد گردید.

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 83 1394/05/25 نظرات (0)
  • عنوان لاتین مقاله: Elasto-Plastic Stresses in Thick Walled Cylinders
  • عنوان فارسی مقاله: تنش الاستو پلاستیک در جداره ضخیم سیلندر
  • دسته: مکانیک
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 16
  • ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید است.

خلاصه

در طراحی بهینه یک لوله اسلحه مدرن دو هدف اصلی وجود دارد. 1-افزایش مقاومت به وزن و 2-افزایش عمر خستگی آن است. می تواند از طریق ایجاد یک میدان تنش پسماند در دیواره سیلندر به وجود امده که یک فرایند شناخته شده به عنوان اوتوفریتیژ است. این اغلب برای دستگاه های لوله ای جهت تنظیمات نهایی اوتوفریتیژ لازم است. چرا که در برخی از تنش های پسماند مورد نظر حذف می شود. به منظور دستیابی به توزیع تنش پسماند مناسب به صورت یک کار عملی فونمیزز مفروضات زیر را در پژوهش حاضر جهت تجزیه و تحلیل معیار عملکرد فونمیزز، کرنش سختی ایزوتروپیک در منطقه پلاستیک را در رابطه با نظریه پراندل-رئوس و با در نظر گرفتن اثر تنش صفحه بائو شینگر در نظر گرفتیم تنش های تدریجی با استفاده از محاسبه روش اختلاط محدود که به موجب آن دیواره سیلندر با N حلقه که با یک فاصله مشخصΔr از هم جدا هستند، بررسی شد. ماشین کاری انجام شد که با از بین بردن حلقه ها از هردو طرف سیلندر بوده که در نهایت به شکل نهایی رسیدند.

پس از توسعه نظری روش و نوشتن یک برنامه کامپیوتری مناسب محاسبات انجام شده و همبستگی خوبی با نتایج تجربی مشاهده شد. نتایج عددی نیز در مقایسه با سایر راه حل های تحلیلی و تجربی ارتباط بسیار خوبی را در رابطه با شکل واندازه بدست داد.

مقدمه

افزایش نسبت مقاومت به وزن و عمر خستگی طولانی هدف اصلی از طراحی بهینه لوله اسلحه مدرن می باشد. این را می توان از طریق ایجاد یک میدان تنش پسماند در دیواره لوله که یک فرایند شناخته شده به عنوان اوتوفریتیز است را انجام داد. دوفرایند خودکار اصلی وجود دارد. یکی فرایند هیدرواستاتیک است که براساس استفاده از فشار هیدرواستاتیک بالا می باشد که در داخل لوله اعمال می شود و دومی سنبه کاری است که در ان از سنبه بزرگ برای سوراخ کردن لوله و در نتیجه انبساط آن استفاده می شود. تنش پسماند یک اثر فشاری برروی سطح داخلی سیلندر دارد. افزایش فشار الاستیک را در سیلندر به همراه داشته و سرعت رشد ترک ها را کم می کند. علاوه براین گاهی اوقات سیلند را به ابعاد نهایی می رساند که باعث کاهش تنش پسماند می شود. از انجا که اطالعات اولیه برای محاسبه فشار قدرت الاستیک و عمر خستگی از یک توزیع دقیق باقیمانده تنش است. یک راه حل نظری برای این تنش باید به عنوان یک مسیر عملی باشد.

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.49 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 93 1394/05/25 نظرات (0)

عنوان انگلیسی مقاله: Molecular dissection of the pea shoot apical meristem

عنوان فارسی مقاله: تشریح مولکولی مریستم رأسی شاخه نخود

طبقه بندی: زیست شناسی

فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22

جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید

چکیده

مریستم رأسی شاخه (SAM) رشد و نمو تمام قسمت بالای زمینی گیاه می باشد. درک ما از SAM در سطح مولکولی ناقص است. در این مطالعه به فهرست (رپرتوار) بیان ژن SAMها در نخود باغی (Pisum sativum) پرداخته شده است. در پایان 10 346 توالی EST که 7610 ژن منحصر به فرد را نمایش میدهند، از کتابخانه های cDNA SAM فراهم شد. این توالی ها به همراه ESTهای نخود که قبلا گزارش شد، برای ساخت آرایه اولیگونوکلئوتید 12K استفاده شدند تا ژن های دارای بیان SAM متفاوت در مقایسه با مریستم های جانبی، مریستم های رأسی ریشه یا بافت های بدون مریستم شناسایی شوند. تعدادی از ژن ها شناسایی شدند. این ژن ها به طور غالب در لایه های سلول خاص یاقلمروهای SAM بیان شدند. بنابراین، احتمالا اجزاء شبکه های ژنی هستند که در حفظ سلول ساقه یا آغاز اندام های جانبی نقش دارند. علاوه بر این، آنالیز هیبرید شدگی در جای اصلی خود، مکان استقرار مکانی برخی از این ژن ها در SAM راتأیید کرد. داده های ما نیز گوناگونی برخی اشکال بیان ژن و در نتیجه ایفای نقش در گیاهان بقولاتی رانشان میدهد. برخی از ژن ها با بیان زیاد در هر سه رونوشت، نیز آشکار شده اند و این داوطلب ها، دیدگاه با ارزش درباره شبکه های مولکولی که حفظ کارآمدی مریستمی را پایبندی می کنند، در اختیار ما قرار میدهد.

کلیدواژه: نخود باغی، مریستم، Pisum sativum، برش عمودی رونوشت


رشد مریستم

رشد مریستم رأسی شاخه (SAM) به عنوان یک مدل عالی و مطلوب در جهت درک و فهم حفظ سلول ساقه در طی رشد ونمو گیاه در چند سال اخیر توجه زیادی رابه خود جلب کرده است. تصور می شود که مریستم ها معادل گیاهی فرورفتگی های سلول ساقه هستند. این فرورفتگی ها ریزمحیط های سلولی هستند که برای حفظ سلولهای ساقه در حالت تفکیک نشده و تقسیم کند، نشانه هایی (سیگنال) را ایجاد می کنند (Bhalla و Singh 2006، Singh و Bhalla2006، Scheres 2007). سلولهای ساقه در ناحیه مرکزی SAM، سلول هایی را رشد مداوم قسمت های هوایی گیاه ایجاد میکند. سلول های در حال تقسیم که ناحیه مرکزی را ترک می کنند، وارد ناحیه پیرامونی پهلویی می شوند و برای پریموردیوم های اندام جانبی که در تفکیک و تقسیم سریع نقش دارند، بکار گرفته می شوند. SAM در نوک شاخه در حال رشد قرار دارد. آنالیز شیمی بافتی و سلولی SAM نشان میدهد که SAM بسیار سازمان یافته و دارای شکل می باشد؛ یکی از بارزترین ویژگی های SAM این است که SAM متشکل از لایه های سلولی که روی هم قرار گرفته اند و به صورت L1، L2 و L3 مشخص شده اند (Satina و همکاران، 1940). در کل، اجداد سلول ناشی از L1، اپیدرمی را ایجاد می کنند. سلول های ناشی از L2 در جهت سلول های زیر اپیدرمی مانند سلول های فتوسنتز کننده و گامتی (جنسی) پیش میروند و سلول های ناشی از L3، بافت های داخلی را میسازند (Stewart و Burk 1970، Szymkowiak و Sussex 1996). گونه های گیاهی متفاوت لایه های سلولی خود را به صورت متفاوت سازماندهی می کنند.

خرید

موارد مشابه با «تشریح مولکولی مریستم رأسی شاخه نخود»

Ali بازدید : 49 1394/05/25 نظرات (0)

چکیده:

در جریانهای بالای فاز استاتور، تاثیر اشباع اندوکتانسهای نشتی رتور و استاتور بطور قابل ملاحظه ای وسیع خواهد بود که مدل مرسوم ماشین از نشان دادن کارکرد دینامیکی ماشین های القائی عاجز می باشد. در این مقاله، یک بسته نرم افزار تجاری MATLAB، برای شبیه سازی رفتار دینامیکی ماشین القائی با اندوکتانسهای قابل اشباع مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج کامپیوتری ارائه شده در این مقاله وجود خطا را وقتی که اندوکتانسهای نشتی و مغناطیسی رتور و استاتور در مدل مرسوم ماشین ثابت فرض شده اند را نشان می دهد.

واژه های کلیدی: نشتی رتور، اندوکتانس، MATLAB، ماشین القائی.

پروژه کارشناسی ارشد برق

فایل محتوای:

  • اصل مقاله لاتین ۱۱ صفحه
  • متن ورد ترجمه شده بصورت کاملا تخصصی و قابل ویرایش ۲۱ صفحه

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 51 1394/05/25 نظرات (0)

دسته: معماری

فرمت فایل: dwg

حجم فایل: 471 کیلوبایت

تعداد صفحه: 1

نام فایل: برش

فرمت: dwg: AutoCAD 2007 or higher

با توجه به اینکه نقشه کشی و طراحی ساختمان به دقت فراوان و دانش کامل نیاز دارد، داشتن نمونه کار کامل و مناسب برای آشنایی با این امر بسیار الزامی است. فایل موجود توسط طراحان با تجربه رشته نقشه کشی معماری طراحی شده است. این فایل تمامی استانداردهای طراحی معماری و اصول نقشه کشی را دارا بوده و هیچگونه نقصی ندارد. همچنین این فایل تمامی استانداردهای طراحی در نرم افزار اتوکد را دارا بوده و برای الگو برداری برای دانشجویان رشته نقشه کشی معماری و مبحث اتوکد بسیار مناسب می باشد.

شایان ذکر است که این فایل توسط مهندسان طراح و ناظر بررسی شده و مشکلات آن برطرف شده است.

از مزایای دیگر این فایل، کم حجم بودن آن است، بنابرین می توانید پس از پرداخت وجه بلافاصله آن را در کمترین زمان ممکن دانلود نموده و از آن استفاده کنید.

این فایل به صورت فایل اتوکدی با فرمت. dwg بوده و کاملا قابل ویرایش است.

توجه کنید که این فایل فقط با برنامه اتوکد 2007 و نسخه های بالاتر از آن قابل اجراست.

قیمت: 5,000 تومان

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 45 1394/05/25 نظرات (0)

دسته: جغرافیا

حجم فایل: 15 کیلوبایت

تعداد صفحه: 1

نقشه ی مرز شهرستان تفرش

1. این شیپ فایل در محیط نرم افزار GIS قابل ویرایش و قابل نمایش می باشد.

2. راهنمای استفاده: این شیپ فایل، در یک فایل فشرده با پسوند rar ارائه شده است که بعد از دانلود باید آن را از حالت فشرده خارج کنید تا در محیط نرم افزار GIS قابل نمایش باشد.

3. محتوای فایل: فایلی پولیگونی با پسوند shp

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 22 1394/05/25 نظرات (0)

محل اجرا: کلیه مناطق کشور
دوره بازگشت سرمایه: هفت ماه
میزان اشتغالزایی: هفده نفر

از نظر کاشت و مصرف چای، چین اولین محلی است که این گیاه در آنجا کاشته شده و به مصرف رسیده است. از این کشور، چای به سایر نقاط عالم برده شده است و در مجموع کاشت چای شروع شده و به طرف سواحل اقیانوس آرام و پس از آن از طرف جنوب و غرب کاشت چای توسعه یافته و هندوستان و هند و چین و جزایر اندونزی رسیده است. به هر حال چای از هر نقطه ای که شیوع و ترویجش آغاز گردیده باشد یک نکته روشن و مسلم را در فلسفه وجود خود گنجانده است و آن این که به عنوان آشامیدنی اساسی مطرح و برای رفع تشنگی و خستگی و راحتی خاطر و اعصاب مفید است…


خرید

موارد مشابه با «طرح توجیهی بسته بندی چای تی- بگ»

Ali بازدید : 95 1394/05/25 نظرات (0)

عنوان انگلیسی مقاله: Expert Versus novice Human tutors

عنوان فارسی مقاله: معلمان کارشناس در برابر معلمان تازه کار

طبقه بندی: علوم تربیتی

فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11

چکیده

با توجه به اینکه میانگین اندازه تاثیر برای آموزش انسانی بسیار کمتر از انحراف معیار 2. 0 می باشد که کل زمینه را تحت تاثیر قرار می دهد، فرد به این می اندیشد که آیا چیز اشتباهی در ارتباط با آموزگاران انسانی در این مطالعات وجود دارد. به طور مشخص اینکه، آیا آن ها آموزگاران متخصص می باشند؟ بخش بعدی به بررسی این پرسش پرداخته و مختصرا به مرور تحقیقات پیشین در مورد تخصص آموزش انسانی می پردازد. بخش زیر تمرکزش را بر روی بررسی هایی قرار می دهد که مشخصا دارای اندازه تاثیر بالا بوده تا مشخص شود چرا معلمان به طور معمول موفق بوده اند. مابقی بخش ها به بحث در مورد کاربردهای نظری، محدودیت ها، و پیشنهادات برای تحقیقات آینده می پردازد.


آموزگاران مبتدی در برابر آموزگاران متخصص

هیچ تعریف پذیرفته شده در مورد آموزگاران متخصص وجود ندارد. به هر حال در بسیاری از بررسی های انجام شده در مورد آموزش انسان، محققان آموزگاران خود را به عنوان کارشناس، بر مبنای تجاربشان با گذشت سال ها دسته بندی می کنند.

جستجو در محدودیت هایی که اخیرا ذکر شده است (برای نمونه محتوای STEM) چندین بررسی را آشکار کرده که به مقایسه کارایی آموزگاران متخصص و مبتدی به همراه چندین بررسی به مقایسه رفتار آن ها بدون اندازه گیری بازدهی نسبی شان می پردازد (جدول A10 در ضمیمه مشاهده کنید). تقریبا تمام این بررسی ها نشان می دهد که آموزگارن مبتدی تمایل دارند بیشتر سخنرانی کرده و آموزگاران متخصص تمایل به گفتگو متقابل دارند. بررسی های انجام شده حاوی شواهد کمی می باشد که آموزگاران متخصص دارای بازدهی بیشتری نسبت به آموزگاران تازه کار می باشند. جدول A10 به فهرست بندی مقایسه آموزگاران متخصص- مبتدی به همراه چندین بررسی دیگر که به دستکاری فعالیت های متعامل آموزگاران می پردازد، اختصاص داده شده است. اگرچه بعضی از تفاوت های مطلق در ارتباط با کارایی در مسیر مورد نظر می باشند، تنها دو مورد از این مقایسه ها تفاوت های قابل اطمینانی را در مزایای یادگیری نشان می دهند. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل های متا کوهن و همکارانش هیچ ارتباطی را بین تجربه آموزگاران و کارایی آن ها نشان نمی دهد (با این وجود کارشناسانی در زمینه این موضوعات وجود دارند). کلارک و همکارانش دریافته اند که آموزش کارشناسان در موضوعات و تجارب به عنوان آموزگار باعث بازدهی بیشتر آن ها نمی گردد.

این یافته ها متناسب با سطح تعامل فرضیه ها می باشد. اگرچه آموزگاران متخصص دارای تعامل بیشتری نسبت به آموزگاران مبتدی می باشند، اغلب دارای بازدهی بیشتری نسبت به آموزگاران مبتدی نمی باشند. علاوه بر این، محدود کردن اموزگاران برای تعامل کم و بیش نسبت به روند معمول آن، دارای تاثیر زیادی بر روی کارایشان نمی باشد. بطور اساسی، زمانی که آموزش به سطح تعاملی خاصی رسید، (تقریبا آموزش مبتنی بر مراحل)، کاهش در میزان تعامل ظاهرا به صورت نزولی و اغلب با بازده ناچیز می باشد.

خرید

موارد مشابه با «پروژه لاتین علوم تربیتی: معلمان کارشناس در برابر معلمان تازه کار»

Ali بازدید : 57 1394/05/25 نظرات (0)
  • عنوان لاتین مقاله: Critical appraisal of piping phenomena in earth dams
  • عنوان فارسی مقاله: ارزیابی بحرانی پدیده پایپینگ (لوله گذاری) در سدهای خاکی
  • دسته: عمران
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
  • ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید است.

خلاصه

این مقاله، بررسی جامعی از مقالات منتشر شده در زمینه پدیده های پایپینگ خاک را ارائه می کند. اولین ابزارها برای طراحی سدهای خاکی برای مقاومت پایپینگ در طول های سال های 1910-1935 توسعه یافته اند. ضابطه فیلتر برای خاک های پراکنده کننده در دهۀ 1970 اصلاح شد. پدیده پایپینگ در کل به صورت زیر تعریف می شود: (1) متورم کردن، (2) فرسایش داخلی، (3) فرسایش پس گشت، گرچه حالت های دیگر نیز امکان پذیر می باشند. تحقیقات اخیر در زمینه پایپینگ نشان دهنده محدودیت های وقوع پایپینگ و نقشی می باشند که طراحی و ساخت ممکن است در درصد بالایی از شکست های پایپینگ ایفا کنند. رویه های آزمایشگاهی استانداردسازی شده برای ارزیابی پتانسیل پایپینگ در مواد چسبنده دردسترس می باشند، ولی هیچ روشی برای ارزیابی پتانسیل خود فیلترسازی وجود ندارد. پیشرفت های اخیر در فناوری کامپیوتر، ارزیابی تراوش و تغییرشکل را در خاکریزها تسخیل کرده است ولی روش های محاسباتی برای ارزیابی پتانسیل پایپینگ فعلا محدود می باشند.

مقدمه

براساس تاریخچۀ شکست های سد خاکی در قرن های نوزدهم و بیستم، احتمال دارد که شکست های پایپینگ در سدها روی داده باشد، از آنجاییکه اولین سدها حدود 2900 سال قبل از مسیح ساخته شده بودند. روش های اولیه ساخت، تاثیرات تراوش یا طرز پخش و انتشار صحیح مواد را برای فراهم سازی فیلترهای کافی در سدهای خاکی در نظر نگرفته بودند. همانطور که تجربه با ساخت موفق سدها با انواع مواد فونداسیون افزایش می یابد، طرح های سد موفق از نظر آزمایشی تا اولین هزارۀ AD پدید آمدند، همانطور که توسط طول عمر 2000 سالۀ سد Proserpina ساخته شده توسط Romans مشاهده شده بودند. کمی بعد، Henry Darcy رابطۀ بین راس (ارتفاع ریزش) ، طول مسیر جریان و سرعت های سیال را در وسیلۀ دانه ای شناسایی کرد و روش هایی را برای ارزیابی پتانسیل پایپینگ از طول مسیر جریان زیر سدها توسعه داد. با پیدایش مکانیک های خاک مدرن، Terzaghi روشی را برای ارزیابی متورم کردن (برآمدگی) توسعه داد.

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.37 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید

مطالب مرتبط

تعداد صفحات : 619

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6184
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 146
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 491
  • آی پی دیروز : 81
  • بازدید امروز : 1,889
  • باردید دیروز : 141
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 16,188
  • بازدید ماه : 16,188
  • بازدید سال : 47,271
  • بازدید کلی : 672,518