loading...
Latina
Ali بازدید : 68 1394/05/31 نظرات (0)

مقایسه سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان دارای عقاید مذهبی بالا با دانشجویان دارای عقاید مذهبی پایین

چکیده

هدف اصلی مطالعه ی حاضر بررسی سلامت عمومی و خودکارآمدی در بین دانشجویان با عقاید مذهبی بالا و دانشجویان با عقاید مذهبی پایین است. برای نیل به این هدف ۱۰۰ نفر را به عنوان نمونه انتخاب نمودم، که ۵۰ نفر از دانشجویان با عقاید مذهبی بالا و ۵۰ نفر با عقاید پایین بودند. برای تعیین نتایج از روش آماری T-TesT استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان داد که دانشجویان با عقاید مذهبی بالا در دو مقیاس سلامت عمومی و خود کارآمدی وضعیت بهتری نسبت به دانشجویان با عقاید مذهبی پایین داشتند و به طور کل تاثیر مثبت عقاید و باورهای دینی را در سازوکاری بهتر با زندگی شان می دهد.

فهرست مطالب

فصل اول: بیان مسئله

۱-۱-) مقدمه

۱-۲-) بیان مسئله

۱-۳) اهمیت و ضرورت تحقیق

۱-۴) سوالات پژوهش

۱-۵) اهداف پژوهش

۱-۶) فرضیه های پژوهش

۱-۷) تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

فصل دوم: پایه های نظری و پیشینه ی تحقیق

۲-۱) آقار منفی بر تندرستی

۲-۲) زیگموندفروید

۲-۳) آلبرت الیس

۲-۴) وندل والترز

۲-۵) متخصصان مراقبت های اولیه

۲-۶) پزشکان مراقبت های اولیه

۲-۷) آرای روان شناسان موافق با دین

۲-۸) ویلیام جیمز

۲-۹) کارل گستاویونگ

۲-۱۰) دین و سلامت روان

۲-۱۱) مقابله ی دینی با تنش

۲-۱۲) خشنودی خوش بینانه از زندگی

۲-۱۳) تفسیر خوش بینانه از مرگ

۲-۱۴) افسردگی و خودکشی

۲-۱۵) اضطراب

۲-۱۶) مصرف سوء الکل و دارو

۲-۱۷) مطالعات درمانی

۲-۱۸) سازو کارهای ممکن برای تاثیر دین

۲-۱۹) دین و سلامت بدن

۲-۲۰) فشار خون بالا

۲-۲۱) سکته مغزی

۲-۲۲) بیماری قلبی

۲-۲۳) سرطان

۲-۲۴) مرگ ومیر ناشی از همه علل

۲-۲۵) سایر مطالعات صورت گرفته در زمینه تاثیر دین داری بر جسم و روان

انسان

فصل سوم: روش پژوهش

۳-۱) مقدمه

۳-۲) جامعه ی آماری پژوهش

۳-۳) نمونه ی آماری و روش نمونه گیری

۳-۴) طرح پژوهش

۳-۵) روش دست یابی به داده ها

۳-۶) پرسش نامه ی نگرش مذهبی

۳-۷) پرسش نامه ی سلامت عمومی

۳-۸) اعتبار پرسش نامه ی سلامت عمومی

۳-۹) پایایی پرسش نامه ی سلامت عمومی

۳-۱۰) روش نمره گذاری پرسش نامه سلامت عمومی

۳-۱۱) مقیاس های سلامت عمومی

۳-۱۲) پرسش نامه ی خودکارآمدی

۳-۱۳) روش جمع آوری داده ها

۳-۱۴) روش اجرای اصلی پژوهش

۳-۱۵) روش آماری

فصل چهارم: یافته ها

۴-۱) مقدمه

۴-۲) داده های تحلیل شده

۴-۳) فرضیه های پژوهش و تائید یا عدم تائید آنها

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

۵-۱) مقدمه

۵-۲) نتایج تحقیق و بحث و بررسی

۵-۳) محدودیت های پژوهش

۵-۴) پیشنهاد های تحقیق

منابع و ماخذ

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 42 1394/05/31 نظرات (0)

دسته: مدیریت

حجم فایل: 26 کیلوبایت

تعداد صفحه: 30

مقدمه

در این پروژه ما سیستم فروشگاه زنجیزه ای رفاه را مورد بحث قرار می دهیم بطور كلی این فروشگاه شامل یك سالن بزرگ فروش و یك انبار است و هر روزه خریداران زیادی برای خرید به این فروشگاه می آید و سیستم مورد استفاده در این فروشگاه سیستم دستی است.

در سالن این فروشگاه قفسه های متعددی وجود دارد كه هر قسمت مربوط به یك نوع محصول می باشد و تعداد زیادی كارگر و فروشنده در قسمتهای مختتلف آن مشغول بكار هستند اما با در نظر گرفتن تعداد خریداران و فروش روزانه از شركتها و كارخانجات تولید كننده به مشكلاتی در فروش و خرید و برداشت سود برخورد می كنیم، كه در ادامه توضیح داده خواهد شد.

با توجه به مشكلات موجود هیأت مدیره این فروشگاه اقدام به مكانیزه نمودن این سیستم كرده است و این هیأت شامل 3 نفر از سهام داران همین سیستم موجود مطالعه قرار دادیم و متوجه شدیم با در نظر گرفتن خرید ماهیانه فروشگاه از شركتهای مختلف و تعداد خریدارانی كه همه روزه به فروشگاه می آیند و خریدی كه توسط آنان انجام می پذیرد سیستم بازدهی مورد قبول را ندارد و چون تعداد خرید بصورت روزانه، هفتگی و ماهیانه زیاد می باشد متأسفانه مدیر فروشگاه قادر به نگهداری تمام فاكتورهای خرید نمی باشد چون بایگانی آن جا بسیار زیاد جا اشغال می كند و كمتر مورد استفاده قرار می گیرد و محاسبة تعداد كالاها از روی آن وقتی بسیار زیاد را می گیرد و بازهم ممكن است در محاسبات اشتباه رخ دهد پس بطور دقیق نمی توان تخمین زد كه سود بدست آمده از فروش كالاها درست استیا خیر.

در قسمت صندوق نیز نمی توان بطور واقعی گفت كه در روز چه تعداد از یك كالا فروخته شده است، چون تعداد خریداران زیاد است فروشندگان در قسمت صندوق قادر به یادداشت تمام كالاهای خریداری شده نیست و اگر هم بخواهند این كار را انجام دهند وقت بسیار زیادی از مشتری گرفته می شود. راه حل ارائه شده از طرف ما به كارفرما مكانیزه كردنم سیستم دستی موجود است و چون كارفرما تأكید داشت كه نمی خواهد هزینه زیادی صرف تعویض سیستم دستی موجود شود، تصمیم به این گرفته است كه شاید با استخدام كردن چندین نفر نیروی انسانی بیشتر

1-مسئولیت ثبت كالاهای خریداری شده از شركتها

2-تعداد كالاهای چیره شده در قفسه های فروشگاه

3-ثبت جزء به جزء فروش روزانه هر كالا

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 61 1394/05/31 نظرات (0)

دسته: علوم انسانی

حجم فایل: 77 کیلوبایت

تعداد صفحه: 12

چکیده:

سازمان ها تا زمانی که برای بقاء تلاش می‌کنند و خود را نیازمند حضور در عرصه ملی و جهانی می‌‌دانند، باید اصل بهبود مستمر را سرلوحه فعالیت خود قرار ‌دهند. این اصل حاصل نمی‌شود، مگراینکه زمینه دستیابی به آن با بهبود مدیریت عملکرد امکان‌پذیر ‌شود. این بهبود را می توان با گرفتن بازخور لازم از محیط درونی و پیرامونی، تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای سازمان، مسئولیت‌پذیری و جلب رضایت مشتری، با ایجاد و بکارگیری سیستم ارزیابی عملکرد با الگوی متناسب، ایجاد کرد. سیستم ارزیابی عملکرد با الگوی مناسب به انعطاف‌پذیری برنامه‌ها و اهداف و ماموریت‌ سازمان ها در محیط پویای امروزین کمک قابل توجه می‌نماید. ارزیابی و اندازه‌گیری عملکرد و توسعه آن به فرهنگ‌سازی و ارتقاء فرهنگ سازمانی نیاز دارد.

در این مقاله به تعریف ارزیابی عملکرد در قالب سازمانی می پردازیم و پس از معرفی دیدگاه های مختلف در زمینه ارزیابی عملکرد و همچنین بیان فرایند کلی آن در سازمان ها، مدل ها و الگوهای رایج ارزیابی، چارچوبها و متدهای نوین در این زمینه را معرفی کرده و نقاط قوت و ضعف هر یک را بیان خواهیم کرد. و به بررسی مقایسه ای دو مدل BSC و EFQM که هر دو از مقبولیت گسترده ای در اغلب کسب و کار ها برخوردار هستند، پرداخته می شود. و نقاط ضعف و قوت هر یک، امکان استفاده همزمان از دو مدل بررسی می شود.

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

مفهوم ارزیابی عملکرد

اهداف ارزیابی عملکرد

ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد

مدل ها و الگوهای سیستم ارزیابی عملکرد

معرفی مدل کارت امتیازی متوازن (BSC) و مدل سرآمدی (EFQM)

کارت امتیازی متوازن (BSC)

مدل سرآمدی (EFQM)

از مدل سرآمدی به كارت امتیازی متوازن

از مدل كارت امتیازی متوازن به سمت مدل سرآمدی

نتیجه‌گیری

منابع

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 127 1394/05/31 نظرات (0)

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: کاربرد داده کاوی در تجارت الکترونیک
دسته: فناوری اطلاعات
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات: 151

مقدمه
از هنگامی که رایانه در تحلیل و ذخیره سازی داده ها به کار رفت (1950) پس از حدود 20 سال، حجم داده ها در پایگاه داده ها دو برابر شد. ولی پس از گذشت دو دهه و همزمان با پیشرفت فن آوری اطلاعات (IT) هر دو سال یکبار حجم داده ها، دو برابر شده و همچنین تعداد پایگاه داده ها با سرعت بیشتری رشد نمود. این در حالی است که تعداد متخصصین تحلیل داده ها با این سرعت رشد نکرد. حتی اگر چنین امری اتفاق می افتاد، بسیاری از پایگاه داده ها چنان گسترش یافته اند که شامل چندصد میلیون یا چندصد میلیارد رکورد ثبت شده هستند. امکان تحلیل و استخراج اطلاعات با روش های معمول آماری از دل انبوه داده ها مستلزم چند روز کار با رایانه های موجود است. [3]حال با وجود سیستم های یکپارچه اطلاعاتی، سیستم های یکپارچه بانکی و تجارت الکترونیک ، لحظه به لحظه به حجم داده ها در پایگاه داده های مربوط اضافه شده و باعث به وجود آمدن حانبارهای عظیمی از داده ها شده است. این واقعیت، ضرورت کشف و استخراج سریع و دقیق دانش از این پایگاه داده ها را بیش از پیش نمایان کرده است، چنان که در عصر حاضر گفته می شود اطلاعات طلاست. هم اکنون در هر کشور، سازمان، شرکت و غیره برای امور بازرگانی ، پرسنلی، آموزشی، آماری و غیره پایگاه داده ها ایجاد یا خریداری شده است. به طوری که این پایگاه داده ها برای مدیران، برنامه ریزان، پژوهشگران جهت، تصمیم گیری های راهبردی، تهیه گزارش های مختلف، توصیف وضعیت جاری خود و سایر اهداف می تواند مفید باشد. بسیاری از این داده ها از نرم افزار های تجاری، مثل کاربردهای مالی، ERPها، CRMها و web log ها، می آیند. نتیجه این جمع آوری داده ها این می شود که در سازمانها، داده ها غنی ولی دانش ضعیف، است. جمع آوری داده ها، بسیار انبوه می شود و بسرعت اندازه آن افزایش می یابد و استفاده عملی از داده ها را محدود می سازد. [2]داده کاوی استخراج و تحلیل مقدار زیادی داده بمنظور کشف قوانین و الگوهای معنی دار در آنهاست. هدف اصلی داده کاوی، استخراج الگوهایی از داده ها، افزایش ارزش اصلی آنها و انتقال داده ها به صورت دانش است.

داده کاوی، به همراه OLAP، گزارشگری تشکیلات اقتصاد ی (Enterprise reporting) و ETL، یک عضو کلیدی در خانواده محصول Business Intelligence (BI)، است. [2Error! Reference source not found.]
حوزه های مختلفی وجود دارد که در آنها حجم بسیاری از داده در پایگاه داده های متمرکز یا توزیع شده ذخیره می شود. برخی از آنها به قرار زیر هستند: [6Error! Reference source not found.]
کتابخانه دیجیتال: یک مجموعه سازماندهی شده از اطلاعات دیجیتال که به صورت متن در پایگاه داده های بزرگی ذخیره می شوند.
آرشیو تصویر: شامل پایگاه داده بزرگی از تصاویر به شکل خام یا فشرده.
اطلاعات زیستی: بدن هر انسانی از 50 تا 100 هزار نوع ژن یا پروتئین مختلف ساخته شده است. اطلاعات زیستی شامل تحلیل و تفسیر این حجم عظیم داده ذخیره شده در پایگاه داده بزرگی از ژنهاست.

خرید

موارد مشابه با «دانلود پایان نامه داده کاوی در تجارت الکترونیک»

Ali بازدید : 60 1394/05/31 نظرات (0)

دسته: پزشکی

حجم فایل: 424 کیلوبایت

تعداد صفحه: 9

آنکیلوستوما کانینوم: کالیبراسیون و مقایسه دقت تشخیصی فلوتاسیون در لوله، مک مستر و FLOTAC در نمونه های مدفوع سگ + نسخه انگلیسی

مترجم: نهال چوبندی

چکیده:

ما یک کالیبراسیون فلوتاسیون را در لوله، مک مستر و FLOTAC به منظور تعیین حلال بهینه ای برای فلوتاسیون (FS) و اثر نگهداری مدفوع در تشخیص آنسیلوستوما کانینوم در سگ ها، و همچنین مقایسه دقت سه روش کو پرومیکروسکوپیک انجام دادیم. از میان نه FS مختلف، کلرید سدیم و نیترات سدیم بهترین عملکرد را در تشخیص و تعیین کمیت تخم های آنسیلوستوما کانینوم نشان دادند. نمونه ها ی مدفوع، چه نمونه های تازه وچه نمونه های نگهداری شده در فرمالین 5٪، در مقایسه با نمونه های منجمد و یا نگهداری شده در فرمالین 10٪ یا سدیم استات اسید استیک فرمالین تعداد تخم های آنسیلوستوما کانینوم بیشتر را باغث شدند. FLOTAC نسبت به روش های مک مستر و فلوتاسیون در لوله ، به طور مداوم در تعداد تخم های بیشتر آنسیلوستوما کانینوم در هر گرم مدفوع (EPG) و ضریب تغییرات (CV) پایین تر منجر شده است. بهترین نتایج با شرایط ​​تعداد متوسط تخم در مدفوع (بالاترین مقدار، به عنوان مثال 117. 0 EPG) و CV (پایین ترین مقدار، یعنی 4. 8٪) با FLOTAC و با استفاده از کلرید سدیم و نمونه های نگه داری شده مدفوع در فرمالین 5٪ به دست آمد. یافته های ما نشان می دهد که روش FLOTAC باید در تشخیص آنسیلوستوما کانینوم در سگ در نظر گرفته شود .

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 167 1394/05/31 نظرات (0)

عنوان انگلیسی مقاله: Protection of geographical indication on the national level

عنوان فارسی مقاله: حمایت از شاخص‌های جغرافیایی در سطح ملی

طبقه بندی: اقتصاد

فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 24

لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود

چکیده

مارک (علامت تجاری) مشترک یا مارک های تایید شده ابزاری را برای حمایت از شاخص های جغرافیایی ایجاد می کند که مستقل از اقدامات قضایی و قانونی می باشد. مفهوم مارک های مشترک یا مارک های تایید شده از یک کشور به کشور دیگر متفاوت می باشد. با تکیه قوانین ملی قابل اجرا، مارک های مشترک یا مارک های تایید شده، در این میان، نشان دهنده مبداء کالا یا خدمات بوده و ممکن است تا حدودی برای حمایت از شاخص های جغرافیایی مناسب باشد. مارک های مشترک، مارکی می باشد که برای اعضای یک مجموعه جامعه مجاز می باشد. چنین مجموعه ای می تواند بر مبنای تعاون و همکاری سازندگان، تولید کنندگان و تجار باشد. مالک این این مارک های مشترک شرکت هایی می باشند که منحصرا به اعضای خود حق استفاده از آن را می دهند. این شرکت ها می توانند داخلی و یا خارجی باشند. به طور معمول، استفاده از مارک مشترک تحت تاثیر قوانینی می باشد که می بایست به ادارات علائم تجاری و حق اختراع برای ثبت کاربرد آن، ارائه گردد. این پرسش که آیا شاخص های جغرافیایی به عنوان مارک مشترک قابل ثبت می باشد به طور کلی بستگی به قوانین داخلی دارد. بعضی از قوانین مربوط به مارک های های تحاری، ثبت شاخص های جغرافیایی را به عنوان مارک های مشترک مستثنی می کنند، اگرچه اخیرا، این استثنائات توسط بعضی از کشورها برداشته شده است. زمانی که شاخص های جغرافیایی به عنوان مارک های مشترک ثبت شد، شرکتی که مالک آن می باشد دارای چنین حقی می باشد تا استفاده از آن را توسط شخصی که عضو این شرکت نمی باشد ممنوع کند. به هر حال در موارد اختلاف با حقوق اعضای ارشد، اعضای این شرکت ها می توانند در استفاده از این مارک های مشترک استثناء باشند. علاوه بر اینثبت شاخص های جغرافیایی به عنوان مارک های مشترک، به تنهایی نمی تواند از عمومی شدن این موارد جلوگیری کند. علاوه بر این قانون بعضی از کشورها شامل استفاده سفت و سخت از این ملزومات می باشد که منجر به حذف ثبت مارک های مشترک در مواردی که آن به طور مشترک مورد استفاده قرار نمی گیرد می باشد.

خرید

موارد مشابه با «حمایت از شاخص جغرافیایی در سطح ملی»

Ali بازدید : 130 1394/05/31 نظرات (0)

شرایط ایجاد كارخانه: قبل از تاسیس كارخانه لبنیات سازی دریك محل باید امكان تامین آب مورد نیاز وبرطرف كردن فاضلاب آن موجود باشدهمچنین باید به موقعیت محل كارخانه از لحاظ تشكیلات وساختمان های اطراف آن كه مبادا به كارخانه هایی ازقبیل كود سازی، چرمسازی، وغیره مجاورباشد – توجه داشت به علاوه محل كارخانه باید وطوری انتخاب شود كه چه ازلحاظ پخش فراورده ها وچه از لحاظ ارتباطی ورساندن شیر از اطراف به كارخانه، مناسب باشد. درضمن نباید كارخانه را در خیابانهای شلوغ بنا كرد. مساحت كارخانه باید به اندازه ای باشد كه اولاً ورود وخروج خودروها بدون مزاحمت همدیگر انجام گیرد ثانیاً امكان هرگونه توسعه ساختمانی، با درنظرگرفتن مقتضیات محل، وجود داشته باشد.

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 59 1394/05/31 نظرات (0)

دسته: حسابداری

حجم فایل: 17 کیلوبایت

تعداد صفحه: 4

این فایل شامل آمار معاملات روزانه شرکت کالسیمین در سال 80 بوده و شامل بخشهای نوسان، نسبت قیمت به سود، سود هر سهم، بالاترین و پایین ترین قیمت، حجم سهام و ارزش بازاری می باشد

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 55 1394/05/31 نظرات (0)

اولین بار در سال ۱۸۳۵ بوسیله برزلیوس شیمیدان نامدار سوئدی برای دسته ای از مواد انتخاب گردید که امروزه نقش حیاتی دارند.

کاتالیست ها موادی هستند که سبب تسریع و یا کاهش فعل و انفعالات شیمیایی میگردند. بعبارت دیگر کاتالیست ماده ای است که سرعت یک فعل و انفعال شیمیایی را که امکان عملی شدن آن از لحاظ ترمودینامیکی محقق شده است چندین برابر می کند و واکنش را درجهت بدست آوردن ترکیب مورد نظر بنحو مطلوب هدایت می کند و در جهت رسیدن به محصول مسیری را انتخاب می کند که با انرژی اکتیواسیون کمتری همراه باشد و با وجود شرکت در فعل و انفعال در خاتمه عمل از لحاظ شیمیایی بدون تغییر باقی می ماند.

کاتالیست در صورت افزایش سرعت واکنش و فعل و انفعال، کاتالیست مثبت نامیده می شود، ممکن است کاتالیست در فعل و انفعال نقش بازدارنده داشته باشد که باعث کاهش فعل و انفعال شده و به کاتالیست منفی معروف است.

نکته مهم آنکه کاتالیست فقط سرعت یک فعل و انفعال شیمیایی را برای رسیدن به حالت تعادل افزایش می دهد ولی نمی تواند حد تعادل را در جهت بدست آوردن محصول بیشتر تغییر دهد.

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 77 1394/05/31 نظرات (0)

رشته: رشته صنعت ساختمان (بنای سفت کار)

تعداد آزمون: 6 دوره

تعداد مجموع سوالات: 360 سوال

بسته پیش رو شامل نمونه سوال ات آزمون ادواری سنجش مهارت فنی و حرفه ای است.
فایل های موجود در این بسته

- 5 عدد فایل PDF شامل 320 سوال مربوط به 5 آزمون (بنای سفت کار درجه 1) همراه با پاسخنامه

- 1 عدد فایل PDF شامل 40 سوال مربوط به 1 آزمون (بنای سفت کار درجه 2) هراه با پاسخنامه

+ تمامی موارد ذکر شده به صورت یکجا در این بسته موجود می باشند.

خرید

موارد مشابه با «سوالات سنجش مهارت رشته بنای سفت کار درجه 1 و 2»

تعداد صفحات : 619

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6184
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 123
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 223
  • آی پی دیروز : 81
  • بازدید امروز : 1,069
  • باردید دیروز : 147
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,580
  • بازدید ماه : 4,168
  • بازدید سال : 28,263
  • بازدید کلی : 653,510