loading...
Latina
Ali بازدید : 57 1394/05/27 نظرات (0)

چكیده

هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر رنگها بر روی یادگیری كودكان مقطع اول دبستان شهرستان ابهر است كه فرضیه های عنوان شده عبارتند از تاثیر رنگها بر یادگیری در دختران و پسران دارای تفاوت است و همین طور رنگ زمینه در یادگیری تاثیر دارد كه جامعه آماری عنوان شده عبارت از دانش آموزان مقطع اول دبستان است كه با آمار به دست امده ۵۴۰ نفر است كه ۵۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده و آزمون گردنیاف رنگی بر روی آنها اجرا گردیده است كه نتایج بدست آمده از طریق آمار استنباطی و واریانس دو عاملی جهت فرضیه اول مورد سنجش قرار داده شده و همین طور جهت سنجش فرضیه دوم و تاثیر رنگ متن و زمینه بر روی یادگیری از روش آمار توصیفی و به دست آوردن فراوانی و درصد آن كه نتایج به دست آمده حاكی از آن است كه بین تاثیر رنگها بر روی یادگیری دختران وپسران تفاوت وجود ندارد و در حدود ۴۲ درصد از دانش آموزان معتقدند كه رنگ زمینه می تواند در یادگیری تاثیر گذار باشد.

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 45 1394/05/27 نظرات (0)

دانلود پایان نامه بررسی همبستگی بین هوش و خلاقیت دانش آموزان دبیرستانی فهرست

چکیده تحقیق

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت تحقیق

اهداف تحقیق

فرضیه های تحقیق

تعاریف نظری و عملیاتی واژه ها

فصل دوم: (ادبیات و پیشینه تحقیق)

تعریف خلاقیت

ماهیت استعداد خلاق

رابطه خلاقیت و محیط خانوادگی

مردان و زنان خلاق

روشهای پرورش خلاقیت

عوامل موثر بر خلاقیت

تمرکز به عنوان کلید خلاقیت

برای پرورش خلاقیت کنکاش مغزی بهترین خلاقیت است

محیط مساعد برای ایجاد رفتار خلاق

عواملی که مانع خلاقیت می شوند

خلاقیت و هوش

هوش چیست

تقسیمات و طبقه بندی هوش

عوامل موثر بر رشد و پرورش هوش

تحقیقات انجام شده ۴۵

فصل سوم: (روش اجرای تحقیق)

جامعه آماری

نمونه و روش نمونه گیری

ابزار اندازه گیری (اعتبار آزمون)

روش جمع آوری اطلاعات

روش آماری

فصل چهارم: (تجزیه و تحلیل داده ها)

توصیف داده ها

فصل پنجم:

مقدمه

خلاصه تحقیق

یافته های تحقیق

پیشنهادها

محدودیتها

پرسشنامه

پاسخنامه خام

منابع

ضمائم

فهرست جداول

جدول ۱-۴ میانگین و انحراف استاندارد دانش آموزان پسر در حوزه هوش و خلاقیت

جدول ۲-۴ میانگین و انحراف استاندارد دانش آموزان دختر در حوزه هوش و خلاقیت

جدول ۳-۴ آزمون معناداری ضریب همبستگی دانش آموزان پسر در حوزه هوش و خلاقیت

جدول ۴-۴ آزمون معناداری ضریب همبستگی دانش آموزان دختر در حوزه هوش و خلاقیت

جدول ۵-۴ آزمون t مستقل جهت مقایسه میانگین نمرات پسران و دختران در حوزه هوش

جدول ۶-۴ آزمون t مستقل جهت مقایسه میانگین نمرات پسران و دختران در حوزه خلاقیت

فهرست نمودارها

نمودار شماره ۱: نمودار چند ضلعی نمرات دانش آموزان دختر و پسر در حوزه هوش

نمودار شماره ۲: نمودار چند ضلعی نمرات دانش آموزان دختر و پسر در حوزه خلاقیت

نمودار شماره ۳: نمودار چند ضلعی نمرات پسران در حوزه هوش

نمودار شماره ۴: نمودار چند ضلعی نمرات پسران در حوزه خلاقیت

نمودارشماره ۵: نمودار چند ضلعی نمرات دختران در حوزه هوش

نمودار شماره ۶: نمودار چند ضلعی نمرات دختران در حوزه خلاقیت

چكیده:

در این تحقیق به بررسی رابطه هوش و خلاقیت و همچنین مقایسه بهره هوشی و خلاقیت دانش آموزان دختر و پسر پرداخته شده است.

جامعه آماری ما در این تحقیق دانش آموزان دبیرستانی شهرستان اسلامشهر می باشد.

حجم نمونه ما در این تحقیق ۱۰۰ نفر می باشد كه از این ۱۰۰نفر پسر ۵۰ نفر و ۵۰ دختر می باشند.

و جهت انتخاب نمونه ها از نمونه گیری خوشه ای استفاده شده است.

در این پژوهش از آزمونهای ریون برای سنجش هوش و آزمون خلاقیت تورنس جهت شنجش خلاقیت دانش آموزان مقطع دبیرستانهای شهرستان اسلامشهر استفاده گردیده است.

در این پژوهش چهار فرضیه مطرح گردیده است.

۱- بین میزان بهره هوشی و خلاقیت دانش آموزان پسر همبستگی وجود دارد. نتایج تحیق حاضر نشان می دهد كه ضریب همبستگی محاسبه شده بین بهره هشی و خلاقیت دانش آموزان پسر (۴۳%) كه در سطح (۱%) می باشد، معنادار می باشد.

۲- بین میزان بهره هوشی و خلاقیت دانش آموزان دختر همبستگی وجود دارد. نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد كه ضریب همبستگی محاسبه شده بین میزان بهره هوشی و خلاقیت دانش آموزان دفتر (۹%) كه در سطح (۱%) می باشد، معنادار است.

۳- بین میزان بهره هوشی دانش آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد. نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد كه t محاسبه شده میزان بهره هوشی دانش آموزان دختر و پسر (۵۷۵/۰) در سطح (۵/۰) معنادار نیست، یعنی بین آنها تفاوت معناداری وجود ندارد.

۴- بین میزان خلاقیت دانش آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد. نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد كه t محاسبه شده میزان خلاقیت دانش آموزان دختر و پسر (۰۸/۲) در سطح (۵/۰) معنا دار می باشد.

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 71 1394/05/27 نظرات (0)

دسته: معماری

فرمت فایل: dwg

حجم فایل: 226 کیلوبایت

تعداد صفحه: 1

نام فایل: پلان معماری

فرمت: dwg: AutoCAD 2007 or higher

با توجه به اینکه نقشه کشی و طراحی ساختمان به دقت فراوان و دانش کامل نیاز دارد، داشتن نمونه کار کامل و مناسب برای آشنایی با این امر بسیار الزامی است. فایل موجود توسط طراحان با تجربه رشته نقشه کشی معماری طراحی شده است. این فایل تمامی استانداردهای طراحی معماری و اصول نقشه کشی را دارا بوده و هیچگونه نقصی ندارد. همچنین این فایل تمامی استانداردهای طراحی در نرم افزار اتوکد را دارا بوده و برای الگو برداری برای دانشجویان رشته نقشه کشی معماری و مبحث اتوکد بسیار مناسب می باشد.

شایان ذکر است که این فایل توسط مهندسان طراح و ناظر بررسی شده و مشکلات آن برطرف شده است.

از مزایای دیگر این فایل، کم حجم بودن آن است، بنابرین می توانید پس از پرداخت وجه بلافاصله آن را در کمترین زمان ممکن دانلود نموده و از آن استفاده کنید.

این فایل به صورت فایل اتوکدی با فرمت. dwg بوده و کاملا قابل ویرایش است.

توجه کنید که این فایل فقط با برنامه اتوکد 2007 و نسخه های بالاتر از آن قابل اجراست.

قیمت: 5,000 تومان

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 99 1394/05/27 نظرات (0)

چکیده

ریفرمینگ CO2 متان بر روی (Ir/Ce0.9Gd0.1O2-x Ir/CGO) بین دمای 600 و 800 درجه سلسیوس و برای نسبتهای CH4/CO2 2 و 0.66 به منظور ارزیابی کاربرد بالقوه آن به عنوان یک ماده آند برای تبدیل مستقیم بیوگاز در دماهای متوسط در پیلهای سوختی اکسید جامد بررسی شده است. کاتالیزور یک فعالیت کاتالیزوری بالایی در مقایسه با پایه تنها و کاتالیزورهای بر پایه Ir دیگر از خود نشان میدهد. نسبتهای CH4/CO و دماهای بالا برای حصول بیشینه نسبت H2/CO لازم می باشد که هرگز از یک تجاوز نمیکند. آزمایشات طولانی مدت انجام شده، پایداری عالی کاتالیزور را با زمان نشان دادند. تشکیل کربن کاملاً جلوگیری شد (در اکثر شرایط تجربی) یا در بیشتر شرایط بحرانی خیلی محدود بود (800 درجه سلسیوس، CH4/CO2=2). این کربن در طی آزمایشات TPO نسبت به اکسیژن به شدت واکنش پذیر بود.

کلیدواژه: متان، دی اکسید کربن، ریفرمینگ، ایریدیوم، ماده سیریا Gd، SOFC، بیوگاز

مقدمه

پیلهای سوختی اکسید جامد (SOFC) به عنوان یک فناوری پاک برای تولید برق از سوختهایی نظیر بیوگاز به طور جذابی ظاهر می شوند. برای عملیات صحیح پیل سوختی، متان، که ترکیب اصلی بیوگاز می باشد، باید به هیدروژن تبدیل شود، که سپس به صورت الکترو شیمی ایی در آند اکسید شده و الکتریسیته ایجاد می کند. ریفرمینگ مستقیم متان بر روی آند به شدت مطلوب می باشد. در هنگامی که بیوگاز عمدتاً شامل متان و دی اکسیدکربن می باشد، این هدف از طریق ریفرمینگ خشک به دست می آید.

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 81 1394/05/27 نظرات (0)

مقدمه

اساس کار این پروژه خاموش و روشن کردن وسایل برقی از طریق خط تلفن می باشد مدار پروژه به این صورت کار می کند که ابتدا سیگنال AC زنگ که از مرکز سوئیچینگ مخابرات دریافت می شود را توسط مداری آشکارسازی کرده و به سطح صفر و یک (دیجیتال) تبدیل و به عنوان وقفه به میکروکنترلر می رود. با رسیدن وقفه زنگ به میکروکنترلر دستورات که در زیر روال برنامه آی سی وجود دارد مورد بررسی کرده و میکرو دستور اشغال کردن خط را توسط روشن کردن یک رله را انجام داده و خط تلفن را به دیکدر مدار متصل کرده، دیکدر که کار اصلی آن رمز گشایی می باشد، سیگنال ورودی را رمز گشایی کرده و به کد باینری چهار بیت چهار بیت تبدیل و به میکرو انتقال می دهد، میکرو با توجه به برنامه پروگرام شده در داخل آی سی و کد های وارد شده از طریق دیکدر تصمیم می گیرد که کدام یک از رله ها را روشن یا خاموش و یا تصمیم به قطع تماس را انجام می دهد.

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 51 1394/05/27 نظرات (0)

چکیده

مقاله حاضر کنترل بار فرکانس (LFC) را براى بهبود عملکرد دینامیک سیستم قدرت در محدوده وسیعى از شرایط اجرایى بررسى می کند. این مطالعه طراحى و کاربرد کنترل کننده پیش بینی شبکه عصبى (NN-MPC) را در سیستم هاى قدرت بار فرکانس دو ناحیه ای مطرح کرده است. کنترل کننده پیشگویانه مدل شبکه عصبى (NN-MPC) پیش بینى مطمئن شبکه عصبى را با عملکرد خوب کنترل پیشگویانه مدل با استفاده از levenberg غیرخطى-بهینه سازى marquardt ترکیب می کند. کنترل کننده از انحراف خطاى ناحیه توان محلى به عنوان سیگنال فیدبک استفاده کرده است. براى اثبات اثر کنترل کننده مطرح شده، سیستم قدرت دو ناحیه ای در محدوده وسیعى از شرایط اجرایى و تغییر پارامترهاى سیستم شبیه سازى شده است. علاوه بر این، عملکرد کنترل کننده مطرح شده با کنترل کننده منطقى فازى (LFC) از طریق مطالعات شبیه سازى مقایسه شده است. نتایج به دست آمده اثر و برترى روش مطرح شده را توضیح میدهند.

کلیدواژه: کنترل کننده پیشگویانه عصبی، کنترل پیشگویانه مدل، کنترل منطقى فازى، کنترل بار فرکانس دو ناحیه ای

مقدمه

سیستم هاى قدرت بزرگ معمولا از زیر سیستم های بهم پیوسته تشکیل شده اند.. ارتباط بین ناحیه های کنترل با استفاده از خطوط ارتباطی انجام شده است. هر بخش ژنراتور یا مولتى ژنراتور خود را داردو مسئول بار خود و تعاملات برنامه ریزى شده با بخش های مجاور است. زیرا سیستم قدرت معین بارگذاری هرگز ثابت نیست و براى اطمینان از کیفیت تأمین انرژى، کترل کننده فرکانس بار براى حفظ فرکانس سیستم در مقدار عددى مطلوب مورد نیاز است. دریافت شده است که تغییرات در انرژى واقعى عمدتا بر فرکانس سیستم اثر مى گذارند و انرژى مکانیک ى ورودى به ژنراتورها براى کنترل فرکانس انرژى الکتریکى ورودى استفاده شده است. در سیستم قدرت آزاد شده، هر ناحیه کنترل شامل انواع مختلف ناپایدارى ها و اختلالات مختلف در نتیجه افزایش پیچیدگى، مدل سازى سیستم، خطاها و تغییر ساختار سیستم قدرت است. سیستم قدرت خوب طراحى شده و اجرا شده باید از عهده ى تغییرات در بار و اختلالات سیستم بر آید و سطح بالا و قابل قبول کیفیت انرژى را در زمان حفظ ولتاژ و فرکانس در محدوده هاى قابل تحمل فراهم آورد [1-3]. در طول دهه هاى اخیر، استراتژى هاى مختلف کنترل براى LFC مطرح شده اند [10-1] این تحقیق در نتیجه ى این واقعیت است که LFC تابع مهم را در فعالیت سیستم قدرت مى سازد که هدف اصلى تنظیم انرژى خروجى هر ژنراتور در سطوح مطرح شده در زمان حفظ نوسانات فرکانس در محدوده هاى پیش تعریف شده است. طرح هاى انطباقى و محکم براى برقرارى ارتباط با تغییرات در سیستم تحت استراتژى هاى LFC توسعه یافته اند [4-7]. الگوریتم متفاوت در [8] براى بهبود عملکرد سیستم هاى قدرت چند ناحیه ای مطرح شده است. با در نظر گرفتن سیستم قدرت چند ناحیه ای بر اساس LFC به عنوان طرح کنترل نامتمرکز براى سیستم چند خروجى، چند ورودى، در [9] نشان داده شده است که گروهى از کنترل کننده هاى محلى با پارامترهاى نتظیم شده می توانند ثبات و عملکرد کلى سیستم را تضمین کنند.

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 59 1394/05/27 نظرات (0)

دسته: برق

حجم فایل: 28 کیلوبایت

تعداد صفحه: 34

نیمه هادی ها و ساختمان داخلی آنها

نیمه هادی ها عناصری هستند كه از لحاظ هدایت، ما بین هادی و عایق قرار دارند، و مدار آخر نیمه هادیها، دارای 4 الكترون می‌باشد.

ژرمانیم و سیلیكون دو عنصری هستند كه خاصیت نیمه هادی ها را دارا می‌باشند و به دلیل داشتن شرایط فیزیكی خوب، برای ساخت نیمه هادی دیود ترانزیستور، آی سی (IC) و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ژرمانیم دارای عدد اتمی‌32 می‌باشد.

این نیمه هادی، در سال 1886 توسط ونیكلر كشف شد.

این نیمه هادی، در سال 1810توسط گیلوساك و تنارد كشف شد. اتمهای نیمه هادی ژرمانیم و سیلیسیم به صورت یك بلور سه بعدی است كه با قرار گرفتن بلورها در كنار یكدیگر، شبكه كریستالی آنها پدید می‌آید.

اتم های ژرمانیم و سیلیسیم به دلیل نداشتن چهار الكترون در مدار خارجی خود تمایل به دریافت الكترون دارد تا مدار خود را كامل نماید. لذا بین اتم های نیمه هادی فوق، پیوند اشتراكی برقرار می‌شود.

بر اثر انرژی گرمائی محیط اطراف نیمه هادی، پیوند اشتراكی شكسته شده و الكترون آزاد می‌گردد. الكترون فوق و دیگر الكترون هائی كه بر اثر انرژی گرمایی بوجود می‌آید در نیمه هادی وجود دارد و این الكترون ها به هیچ اتمی‌وابسته نیست.

د ر مقابل حركت الكترون ها، حركت دیگری به نام جریان در حفره ها كه دارای بار مثبت می‌باشند، وجود دارد. این حفره ها، بر اثر از دست دادن الكترون در پیوند بوجود می‌آید.

بر اثر شكسته شدن پیوندها و بو جود آمدن الكترون های آزاد و حفره ها، در نیمه هادی دو جریان بوجود می‌آید. جریان اول حركت الكترون كه بر اثر جذب الكترون ها به سمت حفره ها به سمت الكترون ها بوجود خواهد آمد و جریان دوم حركت حفره هاست كه بر اثر جذب حفره ها به سمت الكترون ها بوجود می‌آید. در یك كریستال نیمه هادی، تعداد الكترونها و حفره ها با هم برابرند ولی حركت الكترون ها و حفره ها عكس یكدیگر می‌باشند.

1. نیمه هادی نوع N وP

از آنجایی كه تعداد الكترونها و حفره های موجود در كریستال ژرمانیم و سیلیسیم در دمای محیط كم است و جریان انتقالی كم می‌باشد، لذا به عناصر فوق ناخالصی اضافه می‌كنند.

هرگاه به عناصر نیمه هادی، یك عنصر 5 ظرفیتی مانند آرسنیك یا آنتیوان تزریق شود، چهار الكترون مدار آخر آرسنیك با چهار اتم مجاور سیلسیم یا ژرمانیم تشكیل پیوند اشتراكی داده و الكترون پنجم آن، به صورت آزاد باقی می‌ماند.

بنابرین هر اتم آرسنیك، یك الكترون اضافی تولید می‌كند، بدون اینكه حفره ای ایجاد شده باشد. نیمه هادی هایی كه ناخالصی آن از اتم های پنج ظرفیتی باشد، نیمه هادی نوع N نام دارد.

خرید

مطالب مرتبط

Ali بازدید : 452 1394/05/27 نظرات (0)

رشته: هنر آموز صنایع غذایی

تاریخ آزمون: دفترچه سوالات عمومی شامل سال های 84 و 86 و 89 – دفترچه سوالات تخصصی تاریخ1389/3/7

مواد امتحانی

50 سوال اختصاصی

3دفترچه سوال عمومی (60 سوال سال 84 / 60 سوال سال 86 / 100 سوال سال 89) – شامل دروس (ادبیات فارسی، معارف اسلامی، اطلاعات عمومی و سیاسی، ریاضی، کامپیوتر، زبان انگلیسی)

خرید

موارد مشابه با «هنر آموز صنایع غذایی آموزش و پرورش (دفترچه سوالات استخدامی)»

Ali بازدید : 67 1394/05/27 نظرات (0)

ظرفیت پذیرش: 2600 هنرجو در سال
محل اجرای طرح: قابل اجرا در کلیه مناطق شهری کشور
دوره بازگشت سرمایه: 24 ماه
اشتغالزایی: 7 نفر

تمایل روزافزون افراد جامعه به روش زندگی مدرن و ماشینی، موجب ایجاد تغییراتی در امور روزمره گشته است. کاهش فعالیتهای فیزیک ی از مهم ترین این تغییرات است که عامل اصلی در افزایش نرخ ابتلا به بیماریهای گوناگون بالاخص امراض قلبی به شمار می اید. پرداختن به ورزش به منظور جبران این کاهش در فعالیت های روزانه می تواند تضمین کننده حفظ سلامت افراد باشد.

خرید

موارد مشابه با «طرح توجیهی احداث باشگاه ورزشی»

Ali بازدید : 93 1394/05/27 نظرات (0)

کربوهیدرات ها

(هیدرات های کربن یا مواد قندی) یکی از انواع مولکول های زیستی هستند که از نظر شیمی ایی آنها را پلی هیدروکسی آلدئید یا پلی هیدروکسی کتون می دانند. هیدرات های کربن از اتم های کربن، هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده اند. کربوهیدرات ها بیشتر به عنوان مولکول های ذخیره کننده انرژی عمل می کنند، اما کارمردهای ساختاری و نقش در انتقال پیام و … نیز دارند.

ساختار

کربوهیدرات های خالص شامل اتم های کربن، هیدروژن و اکسیژن هستند با نسبت ملکولی 1:2:1 که فرمول عمومی Cn (H2O) n را تشکیل می دهند. با این وجود، خیلی از کربوهیدرات های مهم از این قانون مستثنی هستند (مثل دیوکسی ریبوز و گلیسرول که بدین ترتیب آنها را مستقیما نمی توان کربوهیدرات خواند. گاهی وقتها ترکیباتی که شامل عناصر دیگری نیز می شوند را هم کربوهیدرات میخوانند (مثلاً چیتین که شامل نیتروژن نیز است).

دسته بندی کربوهیدرات ها

کربوهیدرات ها یا به صورت تک واحدی هستند (تک قندی ها یا مونوساکاریدها) و یا بصورت دی مر، تری مر و یا پلی مر هایی از این زیر واحدها هستند که به ترتیب دوقندی ها (یا دی ساکارید) ها، چندقندی ها (یا الیگوساکاریدها) و پلی ساکارید ها نامیده می شوند.

دوقندی ها

لاکتوز یا قند شیر، ساکاروز یا شکر و مالتوز یا قند مالت، نمونه هایی از دی ساکاریدها هستند.

خرید

مطالب مرتبط

تعداد صفحات : 619

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6184
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 153
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 413
  • آی پی دیروز : 81
  • بازدید امروز : 1,033
  • باردید دیروز : 141
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 15,332
  • بازدید ماه : 15,332
  • بازدید سال : 46,415
  • بازدید کلی : 671,662